Nutikellade äri on langenud varjusurma

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Apple´i nutikell Apple Watch
Apple´i nutikell Apple Watch Foto: SCANPIX

Uuringufirma IDC andmetel müüdi maailmas käesoleva aasta kolmandas kvartalis vaid 2,7 miljonit nutikella ehk 51,6 protsenti vähem kui mullu, mil ostja leidsid 5,6 miljonit seadet.

Suurimaks nutikellade tootjaks maailmas on jätkuvalt Apple, mis tarnis üle maailma juulist septembri lõpuni 1,1 miljonit Apple Watchi, hoides seega enda käes 41,3 protsendi suurust turuosa. Eelmise aasta kolmanda kvartaliga võrreldes on tarne kukkunud aga lausa 71,6 protsenti. Mullu oli vastav näitaja 3,9 miljonit nutikella.

Teisel kohal on tootjate seas 0,6 miljoni nutikella ja 20,5 protsendi suuruse turuosaga Garmin, millele järgnevad Samsung, Lenovo ja Pebble, mille näitajad on vastavalt 0,4 miljonit ja 14,4 protsenti; 0,1 miljonit ja 3,4 protsenti ning 0,1 miljonit ja 3,2 protsenti.

Uuringufirma hinnangul oli kolmanda kvartali järsu languse taga osaliselt ka tarbijate edasilükatud ostuplaanid, kuna turul olid vanad mudelid ning Apple ja Samsung olid kohe turule paiskamas oma uusi seadmeid.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles