Paradoks: klientide vältimine toob taksodele kasumid

A taxi driver is reflected in a side mirror as he uses the Didi Chuxing car-hailing application in Beijing, China, September 22, 2015. REUTERS/Jason Lee/File Photo

FOTO: JASON LEE/REUTERS

Iga kaheteiskümnenda kliendi tagasilükkamine toob kõrgema tasu. 

Ehkki Taxify ja Uber muutsid taksonduse ülimugavaks, leidub ka olukordi, kus taksojuht keset ooteaega sõidu tühistab ning klient enam soovitud kohtumisele õigeks ajaks ei jõua. Ehkki sõitjal ajab taksojuhi otsus tõenäoliselt harja punaseks, tähendab see taksojuhile kõrgemat kuupalka. Sellisele tulemusele jõudsid hiina teadlased, kui nad analüüsisid rohkem kui 12 000 Pekingi taksojuhi sõiduandmeid. Tulemused avaldas ajakiri PLOS ONE.

Kui iga taksojuht sõidaks täiesti juhuslikku marsruuti pidi ning võtaks peale esimese reisija, kes seda soovib, teeniksid nad kõik ühe palju ja reisijatel oleks alati lihtne taksot saada. Tegelikkuses pargivad taksod aga muidugi lennujaamade ja hotellide juures, ent mitte ainult: osa taksojuhte keeldub paljudesse kohtadesse üldsegi sõitmast.

Uuringust selguski, et osa kliente tagasilükkavad teenivad päevas keskmiselt 80 dollarit ja seda on palju rohkem kui pekinglase keskmine sissetulek. Kõige vähem teenivate taksojuhtide päevane teenistus moodustas sellest aga vaid kümnendiku.

Sõitude analüüs näitaski, et enim teenivad taksojuhid lükkasid iga kaheteistkümnenda sõitja tagasi. Ehkki uuring näitab eelkõige korrelatsioone, usuvad uuringu autorid, et sõit lükatakse tagasi teadlikult rahateenimise eesmärgil. 

Tagasi üles