Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Neljal protsendil eestlastest pole kodus televiisorit (3)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Televiisorid
Televiisorid Foto: Elmo Riig

Enam kui pooled Eesti inimesed omavad kodus kaht või enamat telerit, kuid on ka kodusid, kus see seade kohta leidnud pole, selgus uuringufirma Norstat tehtud uuringust.

Üle Eesti tehtud küsitluse kohaselt on kaks telerit kodus 41 protsendil Eesti elanikel ning enam kui kaks televiisorit 14 protsendil elanikest. See tähendab, et rohkem kui pool ehk 55 protsenti Eesti elanikkonnast kasutab kodus kaht telerit.

Uuringu järgi ei oma ühtki televiisorit kodus neli protsenti vastanutest. Suurim vanuserühm, kel pole kodus ühtki televiisorit, on 18–29-aastased noored, enim telereid omavad üle 60-aastased inimesed.

Peaaegu kõik küsitletutest ehk 93 protsenti kasutavad televiisorit teleprogrammide ja filmide otsevaatamiseks. Siiski on Eesti elanike seas televiisor populaarne ka järelvaatamiseks, mida teeb 49 protsenti elanikkonnast.

Ligikaudu veerand vastanutest kasutab teleriekraani veel ka mõne muu seadme, näiteks arvuti, ekraanipikenduseks ning internetis leiduva sisu, nagu veebivideote ja voogedastuste vaatamiseks.

Mängukonsoole kasutab koos televiisoriga 16 protsenti Eesti elanikest. Kõige multifunktsionaalsemad inimesed on peamiselt alla 30 aasta vanad ning elavad Tallinnas, kusjuures mehed kasutavad teleriekraani erinevatel eesmärkidel rohkem kui naised.

Enda hinnangul kasutab televiisorit iga päev kanalite vaatamiseks, aga ka muudeks tegevusteks, nagu Youtube’i külastamiseks, videote-piltide vaatamiseks ja mängimiseks kokku 74 protsenti vastanutest.

Televiisori tähtsus kodumajapidamises tõuseb vanusega – kui 18–29-aastaste inimeste seas kasutab televiisorit iga päev 56 protsenti, siis 30–39-aastaste seas 72 protsenti ning üle 60-aastaste televiisorit igapäevaselt kasutavate inimeste hulk on 88 protsenti.

Norstati ja Samsungi üle-eestilises uuringus osales 400 inimest, kes pidid küsimustele vastates analüüsima oma telerite kasutamise ja soetamise harjumusi.

Tagasi üles