Mitmeid taksoettevõtteid ühendav taksoettevõtjate liit on asunud juhtide nende teeninduse taseme põhjal sertifitseerima ning eriti kehva teeninduse või räpase takso osaliseks saanud klientidel tekib õigus sõiduraha ka tagasi saada.
Niru taksosõidu eest saab varsti raha tagasi küsida
«Oleme koostöös Tallinna Linnavalitsusega suve algusest arutanud, kuidas eristada parimad juhid muudest. Nende arutelude tulemusel on valminud kriteeriumid, mille täitmine peaks taksonduse tõstma senisest paremale järjele,» selgitas liidu juhatuse liige Mart Palm.
Palmi sõnul on plaanis Soome eeskujul eristada parimad taksojuhid kindla teeninduskvaliteedi alusel, mis on kõrgemad kui riigi ja omavalitsuse seatud piirangud.
«Sertifitseeritud juhi autos saavad viisakus, puhtus, hügieen, teenindajalikkus ja riigikeele sujuv valdamine normiks. Tulevad konkreetsed nõuded, mida hakkab nägema ka klient ja kui juht neile ei vasta, saab klient raha tagasi ning korduvate eksimuste korral tuleb juhil sertifikaadist loobuda,» täpsustas ta.
Raha maksab kliendile tagasi liit, kes omakorda küsib selle summa välja taksojuhilt.
Ühtlasi annab sertifikaat parimatele juhtidele võimaluse tõsta nad taksoäppides esimestele kohtadele ja saada seetõttu rohkem tellimusi.
Mart Palmi sõnul tullakse sertifitseeritud taksodega avalikkuse ette detsembris, hetkel käivad koolitused, eksamineerimised ja sertifitseerimislepingute allkirjastamised.
Taksoettevõtete liitu kuuluvad Reval Takso, Raadiotakso, Sinu Takso, Sõbra Takso, Bongo, Amigo, Q-takso ja Elektritakso.