Müts silmini ja suu kinni: taksoettevõtted hakkavad kliente lausfilmima (1)

Aivar Pau
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Taksojuhid ei pea enam teenindajakaardi saamiseks keelenõude täitmist tõendavad dokumenti näitama.
Taksojuhid ei pea enam teenindajakaardi saamiseks keelenõude täitmist tõendavad dokumenti näitama. Foto: Andres Haabu

Taksoettevõtjate liit on asunud jõuliselt kontrollima oma juhtide teeninduse taset, kuid selle raames tuleb sõitjatel arvestada ka sellega, et nende sõidud ja kaaslastega peetud jutuajamised salvestatakse pardakaameraga.

«Taksondus hakkab muutuma, sõbrad! Täna sertifitseerisime esimese partii parimaid taksojuhte. Nõudmisi neile on paarkümmend. Videokaamerad hakkavad taksodes fikseerima klienditeeninduse taset,» teatas liidu juhatuse liige Raul Kalev eile sotsiaalmeedias.

Küsimusele, kas see tähendab ka klientide ja suhtlemise salvestamist, vastas Raul Kalev jaatavalt. «Jah, aga eelnevalt informeerime. Vähemasti on selline plaan. Praegu on see ka osal taksodel, aga pigem vähemusel. See aitab lahendada probleeme ja kontrollida taset,» sõnas Kalev.

Ta märkis, et selline salvestamine on normaalne igas endast lugupidavas teenindusasutuses.

Videoid asuvad läbi vaatama taksoettevõtjate liidu töötajad. Pole teada, kus ja kui kauaks videoid talletatakse.

Sellist praktikat ei plaani oma autode puhul kasutusele võtta Taxify, kuna kasutab juhtide kvaliteedi hindamiseks äpis olevat tagasiside andmise võimalust.

Liit teatas möödunud nädalal, et on koostöös Tallinna Linnavalitsusega suve algusest arutanud, kuidas eristada parimad juhid muudest. «Nende arutelude tulemusel on valminud kriteeriumid, mille täitmine peaks taksonduse tõstma senisest paremale järjele,» selgitas liidu juhatuse liige Mart Palm.

Palmi sõnul on plaanis Soome eeskujul eristada parimad taksojuhid kindla teeninduskvaliteedi alusel, mis on kõrgemad kui riigi ja omavalitsuse seatud piirangud.

«Sertifitseeritud juhi autos saavad viisakus, puhtus, hügieen, teenindajalikkus ja riigikeele sujuv valdamine normiks. Tulevad konkreetsed nõuded, mida hakkab nägema ka klient ja kui juht neile ei vasta, saab klient raha tagasi ning korduvate eksimuste korral tuleb juhil sertifikaadist loobuda,» täpsustas ta.

Raha maksab kliendile tagasi liit, kes omakorda nõuab selle summa välja taksojuhilt.

Ühtlasi annab sertifikaat parimatele juhtidele võimaluse tõsta nad taksoäppides esimestele kohtadele ja saada seetõttu rohkem tellimusi.

Mart Palmi sõnul tullakse sertifitseeritud taksodega avalikkuse ette detsembris, praegu käivad koolitused, eksamineerimised ja sertifitseerimislepingute allkirjastamised.

Taksoettevõtete liitu kuuluvad Reval Takso, Raadiotakso, Sinu Takso, Sõbra Takso, Bongo, Amigo, Q-takso ja Elektritakso.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles