Taksofirmad loobusid avalikkuse survel klientide filmimise plaanist

Aivar Pau
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Taksod.
Taksod. Foto: Urmas Luik

Taksoettevõtjate liit loobus avalikkuse survel plaanist asuda pardakaamerate abil filmima taksojuhtide ja ühtlasi klientide tegevusi autodes.

Liit toob detsembris välja kõrgema teeninduskvaliteedi alusel sertifitseeritud taksojuhid, eemärgiga eristada parimad juhid ülejäänutest. Esialgselt oli sertifitseerimise ühe osana plaanis hakata teeniduskvaliteedi kontrollimiseks kasutama videokaameraid kõigi sertifitseeritud juhtide autodes, kuid avalikkuse valuliku reageeringu tõttu jäetakse selline kontrollimissüsteem käiku võtmata.

«Teades, et tänapäeval toimib filmimine taksodes üle maailma pea kõigis arenenud riikides ennekõike taksojuhi turvalisuse pärast, arvasime, et ehk on ka aeg Eestis küps parimatesse taksodesse videokaamera paigaldamiseks koos kohustusega see 48h jooksul säilitada,» selgitas liidu  juhatuse liige Raul Kalev.

Tema sõnul andnuks see võimaluse kliendi kaebuse korral nõuda salvestuse juhilt välja ja veenduda, kas juht täitis sertifitseerimise aluseks olevaid nõudeid või mitte.

«Saime aga kiirest avalikkuse reaktsioonist aru, et kuigi on palju neid inimesi, keda kaamerad ei häiri, pigem lisab seeb taksole nende silmis usaldusväärsust, siis on ka palju neid, kelle jaoks tõstatub küsimus liigsest privaatsusesse tungimisest. Seetõttu arutasime täna asja juhatuses ja loobusime kaamerate paigaldamise nõudest,» sõnas ta.

Raul Kalevi sõnul ei oleks antud nõue puudutanud niikunii ühtegi taksofirmat tervikuna, aga vaid neid juhte, kes on vabatahtlikult läbinud kvaliteedialase sertifitseerimise.

«Neid nn parimad juhte, kes on valmis alati uksi avama, viisakalt riietuma, üleriietest sõidu ajal loobuma ja kes suudavad ka klienti parimal tasemel heas eesti keeles teenindada, ei ole niikuinii üleliia palju. Meie hinnagul ehk kuni kolmandik kõigist tänasest taksodest. Kindlasti jätkame me koolituste ja sertifitseerimisega, kuid videokontrolli asemel võtame kasutusele muud vaatlusvõtted. On selge, et absuluutselt ilma kontrollita pole võimalik ka tagada ühtlaselt kõrget  teenindust, mis muuhulgas tähendab kliendile kvaliteedis pettumise korral sõiduraha tagasisaamist juhilt,» ütles Kalev.

Postimehe tehnikaportaal kirjutas täna hommikul, et taksoettevõtjate liit on asunud jõuliselt kontrollima oma juhtide teeninduse taset, kuid selle raames tuleb sõitjatel arvestada ka sellega, et nende sõidud ja kaaslastega peetud jutuajamised salvestatakse pardakaameraga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles