Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Volkswageni hädadel ei paista lõppu: Saksamaa võttis Porsche luubi alla

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Volkswageni gruppi kuulub ka Porsche. Porsched ettevõtte Leipzigi tehases.
Volkswageni gruppi kuulub ka Porsche. Porsched ettevõtte Leipzigi tehases. Foto: SCANPIX

Saksamaa transpordiamet KBA hakkas uurima, kas ka Porschedel kasutati heitgaasinäitajate testide petmiseks spetsiaalset tarkvara, mille rakendamine on juba tõestatud mitme teise Volkswageni kontserni brändi puhul, kirjutab Reuters.

Porsche uurimine võib muutuda eriti piinlikuks seetõttu, et pärast diiselmootoriga autode heitgaasinäitajate võltsimiste avalikuks saamist nimetati Volkswageni kontserni etteotsa puhta lehena Mathias Müller, kes varem juhtis just Porsche brändi.

Täpsemalt kahtlustab KBA, et autodele paigaldatud spetsiaalne tarkvara suutis mõõta rooli keeramisnurka ning järeldada selle järgi, kas auto on testimisel või siis tavalises sõiduolukorras. Esimesel puhul piiras tarkvara ajutiselt heitgaasiemissioone, et need vastaks vajalikele standarditele.

Porsche on seni kõik taolised süüdistused tagasi lükanud.

Volkswageni kontsern sattus eelmisel aastal kriisi, kui tunnistas, et umbes 11 miljonisse diiselsõidukisse paigaldatud tarkvara näitas kontrollides tegelikust väiksemat saastamise taset. Volkswagen on kõrvale pannud 18 miljardit eurot tegelemaks skandaali tagajärgedega, kuid ilmselt läheb see kokkuvõttes neile palju rohkem maksma.

Tagasi üles