Saksamaa transpordiamet KBA hakkas uurima, kas ka Porschedel kasutati heitgaasinäitajate testide petmiseks spetsiaalset tarkvara, mille rakendamine on juba tõestatud mitme teise Volkswageni kontserni brändi puhul, kirjutab Reuters.
Volkswageni hädadel ei paista lõppu: Saksamaa võttis Porsche luubi alla
Porsche uurimine võib muutuda eriti piinlikuks seetõttu, et pärast diiselmootoriga autode heitgaasinäitajate võltsimiste avalikuks saamist nimetati Volkswageni kontserni etteotsa puhta lehena Mathias Müller, kes varem juhtis just Porsche brändi.
Täpsemalt kahtlustab KBA, et autodele paigaldatud spetsiaalne tarkvara suutis mõõta rooli keeramisnurka ning järeldada selle järgi, kas auto on testimisel või siis tavalises sõiduolukorras. Esimesel puhul piiras tarkvara ajutiselt heitgaasiemissioone, et need vastaks vajalikele standarditele.
Porsche on seni kõik taolised süüdistused tagasi lükanud.
Volkswageni kontsern sattus eelmisel aastal kriisi, kui tunnistas, et umbes 11 miljonisse diiselsõidukisse paigaldatud tarkvara näitas kontrollides tegelikust väiksemat saastamise taset. Volkswagen on kõrvale pannud 18 miljardit eurot tegelemaks skandaali tagajärgedega, kuid ilmselt läheb see kokkuvõttes neile palju rohkem maksma.