Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Euroopa komisjon: Volkswageni petuskandaal on teadaolevast veelgi ulatuslikum (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Heitgaaside mõõtmine  2,0 TDI diislimootoriga Volkswagen (VW) Golfil.
Heitgaaside mõõtmine 2,0 TDI diislimootoriga Volkswagen (VW) Golfil. Foto: SCANPIX

Euroopa komisjoni alluvuses oleva uuringukeskuse värske raporti järgi võis Volkswagen heitgaaside näitajaid võltsida suuremal arvul mudelitel kui seni teada. Samuti kahtlustatakse, et ka uued, ametlikult Euroopa Liidu karmistatud nõuetele vastavad autod on pettusega seotud, kirjutab Wall Street Journal.

Lähiajal avalikustatava raporti järgi viis keskus tänavuse aasta augustis läbi diiselmootoriga sõiduautode testid, millest selgus, et Volkswageni kontserni kuuluva Audi väikeauto A3 kaheliitrise EA 288 TDI tüüpi mootoriga varustatud versiooni puhul esines heitgaaside näitajate anomaaliaid, mis viitavad petutarkvara kasutamisele. Seejuures on antud mootori puhul tegu mullu lahvatanud petuskandaali keskmes olnud diiselmootori järgmise põlvkonnaga.

Samas ei olnud Volkswagen ainuke lubatust kõrgemate lämmastikoksiidide näitajaga vahele jäänud autotootja - sarnaseid probleeme täheldati ka Ford Motori ja PSA Groupi autode Citroën C4 Cactus BlueHDi ja Ford Fiesta GDI puhul.

Audi A3 läbis aasta alguses Saksamaa ametlikud KBA testid puhaste paberitega. Seejuures on Euroopa komisjon nõudnud Saksamaalt kõigi testiandmete üleandmist, millele Berliin ei ole aga seni järele andnud. Komisjon on seetõttu ähvardanud Saksamaad ja teisi vastavat infot varjavaid liikmesriike kohtuga.

Komisjoni uuringukeskuse testide käigus taaskäivitasid tehnikud Audi A3 pärast eelnevalt mootori ülessoojendamist ning leidsid, et lämmastikoksiidide näitaja tõusis kuni 163 milligrammini kilomeetri kohta ehk lubatuga võrreldes kahekordseks.

«Kui sõidukil on sooja mootoriga testi puhul lämmastikoksiidi näitajad oluliselt kõrgemad kui külma mootoriga testi puhul, on põhjust arvata, et tegu on petuseadme kasutamisega, kuna tehniliselt ei ole seda võimalik selgitada,» ütles WSJ-le endine Saksamaa valitsusametnik Axel Friedrich.

Audi ei soovinud süüdistusi WSJ-le kommenteerida, kuna raport ei ole veel avalikuks tehtud ning nad ei ole saanud sellega tutvuda. Ford eitas petuseadmete kasutamist ning väitis, et ettevõtte diiselmootorid on igati kõigile nõuetele vastavad. Citroën pole omapoolset kommentaari veel andnud.

Volkswageni kontsern sattus eelmisel aastal kriisi, kui tunnistas, et umbes 11 miljonisse diiselsõidukisse paigaldatud tarkvara näitas kontrollides tegelikust väiksemat saastamise taset. Volkswagen on kõrvale pannud 18 miljardit eurot tegelemaks skandaali tagajärgedega, kuid ilmselt läheb see kokkuvõttes neile palju rohkem maksma.

Tagasi üles