Autonduse tulevik on heleroheline

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uudsel põhimõttel töötava sisepõlemismootoriga Niama-Reisser
Uudsel põhimõttel töötava sisepõlemismootoriga Niama-Reisser Foto: whatcar.ee

Seekordsel Genfi näitusel rõhuvad kõik eksponendid oma sõidukite keskkonnasõbralikkusele. Eristamaks tõelisi keskkonnasõpru on korraldajad viimased aga omaette Rohelisse Paviljoni kogunud, lastes külastajail helget tulevikku kontsentreeritult nautida, vahendab Whatcar.ee.

Väljapanekutes võib leida enam-vähem kõike liikuvat, hulgaliselt on esindatud hübriidajamiga jalgrattad, mis kasutavad nii elektrit kui lihasjõudu, lisaks mitmesugused elektrivõrrid ja –rollerid.

Samas näitavad oma saavutusi ka suurfirmad: BMW on esindatud elektri-MINI-ga, General Motors Chevrolet Voltiga, Citroën CZeroga.

Puht-elektriautode kõrval näidatakse ka hübriidsõidukeid, vedel- või looduslikku gaasi tarvitavaid autosid, või siis hoopis uudsel põhimõttel töötavat sisepõlemismootorit, nagu Niama-Reisser.

Saksa päritolu ameeriklane Hans-Christian Reisser on leiutanud «kõverate kolbidega» jõuallika. Toori segmentide kujulistes silindrites asub neli kolbi, mis liiguvad paarikaupa vastakuti. Silindripead puuduvad, töötaktid toimuvad kahe kolvi vahelistes ruumides. Väidetavalt äärmiselt säästlikku diiselmootorit kasutab leiutaja omakonstrueeritud auto NR1 käitamiseks.

Enamasti arvatakse, et tulevik kuulub elektriautodele ning tehakse pingutusi selle sõiduki tarbimiskõlblikuks muutmiseks. Muuhulgas on hädavajalik kõigi laetavate elektriautodega ühilduvate laadimisjaamade loomine – Eestiski on see probleem juba mõni päev aktuaalne
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles