Eesti kuvandi värskendamise protsess algas teatavasti 2015. aastal. Toona korraldati riigihanked avalike töötubade ja üleriigilise märgi konkursi läbiviimiseks – aasta jooksul osales üheksas töötoas ligi 400 inimest.
Töötubade raames läbiviidud hangete kogumaksumus oli 21 234 eurot. Võitjad olid Erinevate Tubade Klubi OÜ ja Lauake Kata End OÜ. Teatavasti kukkus see protsess läbi ja uut brändi ei sündinud.
2016. aastal, üleriigilise märgi konkursi läbikukkumise järel, jätkas riigi kuvandi uuendamisega selle tarbeks loodud Eesti Disainimeeskond, kuhu kuulus eri aegadel eri arv inimesi konkureerivatest agentuuridest. Nende töötasule kulus mullu 110 000 eurot.
Brand Estonia veebilehelt selgub, et disainimeeskonnas osales 21 inimest, neist mitmed EAS-i töötajad.
Lisaks kulus 9600 eurot erinevatelt inimestelt erinevatel teemadel täiendava konsultatsiooniteenuse ostmisele.
Eesti Disainimeeskonna tööruumi rent koos erinevate teenustega - internet, printer, koristus – läks kokku maksma 8800 eurot.
Töö enda tarvis sõlmis EAS disainimeeskonna liikmetega osalise tööajaga töölepingud viieks kuuks. EAS-i kinnitusel ei olnud ta kohustatud rakendama riigihangete seadust, kuna sõlmiti tööleping – erandi aluseks on riigihangete seaduse § 14 lg 1 p 10.
«Soovides, et Eesti brändi tööriistakasti töötavad välja erinevate agentuuride tippdisainerid üheskoos ning seda EASi juhtimisel, oli otstarbekas sõlmida nende inimestega töölepingud. EASi sihiks ei olnud teha koostööd ühe konkreetse loovagentuuriga, mis oleks olnud riigihanke korraldamise tulemus, ning seeläbi teistes Eesti agentuurides töötavad talendid välja jätta,» selgitas EAS-i esindaja Emilie Toomela.
Eesti brändi tegid EAS-i hinnangul Eesti parimad disainerid ja loovjõud erinevatest konkureerivatest agentuuridest, kes töötasid koos ühe meeskonnana ja neid erinevaid inimesi ei oleks saanud kaasata riigihanke raames.