Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Jaapani cool ja Lapi külm

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Originaal ja koopia. Subaru BRZ-i tuntakse ka ühe teise Jaapani tootja mudelina.
Originaal ja koopia. Subaru BRZ-i tuntakse ka ühe teise Jaapani tootja mudelina. Foto: Tootja foto

Suusatama? Uisutama? Olge nüüd, Arteri Automaania lehekülgedel nii ei tehta. Meie leiame spordivahendid Subaru tänavusest mudelirivist.

Tusase talve eest lendavad ühed pakku lõunasse ja teised põhja. Paljud autotootjad pakivad iga talve hakul pambud kokku ja kolivad oma testitiimid ära põhja – Rootsi või Soome polaarjoone taha. Neile on miinuskraadid meeltmööda. Eriti sellised miinused, mis püsivad mitu talvekuud jutti, ilma et sula vahepeal kurja teeks. (Korralik sula tõmbab jääradu ääristavatele lumevallidele jääkihi peale. Ja see pole üldse tore.) Aasta-aastalt on Rovaniemi ja Levi kant autotootjate seas aina popimaks muutunud – talvelaagrid pannakse püsti Soome tundrasse ja järvejääle rajatud keskustesse ikka mitmeks kuuks. Ennekõike tullakse siia katsetama, mis tähendab kannatlikku rutiinset tegevust, mida üritatakse konkurentide ja muude uudishimulike eest jõudumööda varjata.

Nagu ütleb mu hea kolleeg: «Kui inimene saab sõõrikuid joonistada, on inimene õnnelik!» Tingimused motoriseeritud talispordiks neljal (vedaval) rattal on siinkandis ideaalsed. Alustades sellestki, et Lapimaa maanteedele ei puistata terakestki soola. Puhtaks lükatud teid katab kerge lumekiht, haarduvus on hea, autod ei saa plögaseks ja sõita on puhas rõõm. Olgu vahemärkusena öeldud, et kui meil oleks sellised teed, tõuseks maksumaksjate kaeblemine «hooldamata» teede pärast taevani.

Tagasi üles