Elektriautode kiirlaadimisvõrku ootavad ees ümberkorraldused

Elektriauto laadimispunkt Põlvamaal

FOTO: Aldo Luud/Õhtuleht

Enam kui 2000 kasutajaga elektriautode kiirlaadimisvõrgustikku ootavad sel aastal ees suured muudatused, kus vahetuda võivad nii riigipoolne haldaja kui eraettevõtjast hooldaja.

ELMO kiirlaadimistaristu on algusest peale kuulunud riigile ning kogu programmi eest on vastutav majandus- ja kommunikatsiooniministeerium. Võrgu haldamist on seni korraldanud sihtasutus KredEx ning laadijaid opereerib ja haldab hankelepingu alusel ABB.

Kredexi esindaja Joonas Kerge sõul lõppeb hankeleping ABB-ga küll käesoleva aasta detsembriks, ent hetkel uut hanget plaanis ei ole, kuna valmistatakse ette kiirlaadimisvõrgu riigipoolse haldaja vahetamist.

Kes Kredexi asemel võrgu haldajaks saab ja mis saab edasi lepingust ABB-ga, pole tänasel päeval veel teada. «Läbirääkimised ja kohtumised võimalike uute partneritega käivad, kuid tulemustest on täna veel natuke vara rääkida,» ütles Postimehele MKM-i esindaja Kadri Tonka.

Muudatused ka laadijate asukohas

Kiirlaadijaid endid on Eestis hetkel 167, neist 102 paiknevad linnades ja 65 maanteede ääres. Suurematest linnadest on Tallinnas 29, Tartus 11, Pärnus viis ja Narvas kaks kiirlaadijat. Kogu võrgustik on välja toodud siin: http://elmo.ee/laadimispunktide-vorgustik/

Laadijate üldarvu ei ole hetkel plaanis suurendada ega vähendada, kuid Kredex on analüüsimas laadijate kasutust ning on võimalik, et laadimisvõrgu osaline ümberjaotumine sel aastal siiski toimub.

2016. aasta detsembri seisuga on kokku ELMO võrgus autot laetud 382 573 korda ja kokku 3 434 753 kWh.

Aastate lõikes on täheldatav selge kasvutrend, näites 2013. aastal, mil võrk avati, laeti aasta peale kokku kokku 31 039 korda, ent 2016. aastal oli laadimiskordi kokku juba 142 706. Lepinguid on kokku sõlmitud 2089.

Paljud kohustustest vabad

Majandus- ja kommunikatsiooniminister muutis mullu juulis elektriautode toetust puudutavat korda, mis rääkis kohustustest, mida toetuse saaja pidi viie aasta jooksul kandma

Täienduse kohaselt ei kohaldu edaspidi viie aasta nõue juhul, kui elektriauto läbisõit enne viie aasta möödumist toetuse saamisest arvates on vähemalt 150 000 kilomeetrit. Kui elektriautoga on läbitud rohkem kui 150 000 km, on toetuse saajal õigus esitada toetuse andjale avaldus lepingujärgsete kohustuste lõpetamiseks, millele tuleb lisada läbisõidu aruanne

Tagasi üles