Norra suurim Oslo Gardermoeni lennujaam viib sel aastal kõik oma 22 500 parkimiskohta üle Eesti tarkvarafirma Helmese arendatud uuenduslikule kontaktivabale parkimissüsteemile.
Norra suurim lennujaam võttis kasutusele eestlaste arendatud nutiparkla (1)
Helmese partneri Lars-Erik Hioni sõnul toimib automaatne parkimine Oslos tänavu jaanuarist ning lennujaam muudab aasta jooksul kogu oma parkimise kontaktivabaks.
«Parkimissüsteem tuvastab automaatselt territooriumile siseneva auto omaniku, võtab lahkudes kontolt või muult valitud maksevahendilt tasu ja inimene ise ei pea enam midagi eraldi tegema,» ütles Hion.
«Sellise kompleksse lahendusena on see maailmas esimeste seas. See on kasutajale kiire ja mugav ning kaotab vajaduse nii valvuri, tõkkepuu, parkimispileti kui mobiiliäpi järgi. Uue süsteemiga saavad ajalooks ka trahvid, sest parkimise alustamine, lõpetamine ja tasumine toimuvad automaatselt ning seda pole võimalik unustada,» lisas Hion.
Uus lahendus muudab parkimise ka soodsamaks, sest kasutajad ei pea enam maksma mobiilioperaatoritele parkimisteenuse vahendamise eest rammusat vahendustasu.
Mis puutub Eestisse, siis siin seisab automaatse parkimise sisseviimine praegu seadustee taga. «Peale Eesti on autonumbrite ja -omanike andmebaas kõikjal Euroopas avalik ning seega ka automaatne parkimine lihtsalt sisseviidav. Eestis saaks praegu automaatset parkimist pakkuda vaid osaliselt,» ütles Hion.
Autopay nimelist kontaktivaba parkimislahendust arendas Helmeses kolme aasta jooksul kümme inimest. Helmese arendatud lahendus on juba kasutusel 30 000 parklakohas Norras, Soomes, Rootsis ja Lätis.
Autopay tellija ja omanik on Norra ettevõte 2Park Technologies, mis kuulub samasse gruppi Põhja-Euroopas EuroPark ja Onepark kaubamärkide all opereerivate ettevõtetega.