Esimestes Eesti e-teenustes saab nüüd end tuvastada uudse Smart-ID’ga

Aivar Pau
, tehnikaportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Smart-ID
Smart-ID Foto: Kuvatõmmis

Kliendid saavad esimestes Eesti e-poodides ja –teenustes end tänasest tuvastada uue mobiilse identifitseerimisvahendiga Smart-ID, mille kasutamine ei eelda SIM-kaarti olemasolu ja on seega kasutatav kõigis Androidi ja iOS’i mobiilides ja tahvlites, kuhu saab äppe alla laadida ja millel on internetiühendus.

Esimeste hulgas võtavad Smart-ID kasutusele Starman, Tallinna Kaubamaja Grupp ja eKool. Peagi teevad seda ka Swedbank, SEB Pank ja Telia Eesti, kes on lahenduse välja töötanud SK ID Solutionsi omanikud. Veebruari teises pooles saab Smart-ID toe ka digiallkirjastamise portaal DigiDoc.

Eesti riik Smart-ID’d oma e-teenustes isikutuvastuvahendina vähemalt esialgu ei tunnista, seega ei saa selle abil veel hääletada, tuludeklaratsioone esitada ja ametlikke dokumente allkirjastada, kuna sellel pole sertifitseeritud allkirjastamisõigust.

Kui seni laialdaselt kasutusel olev Mobiil-ID töötab SMS sõnumeid kasutades ja seega on vaja telefonivõrku ja lepingut mõne mobiilioperaatoriga, siis Smart-ID kasutab andmesidet ehk vajab lihtsalt ligipääsu internetti

Teenuse kasutamiseks tuleb App Store’ist või Google Play poest alla laadida Smart-ID rakendus ning tuvastada oma isik Mobiil-ID või ID-kaardi abil.

Nii nagu ID-kaardi ja Mobiil-ID jaoks, on ka Smart-ID kasutamiseks vaja PIN1 ja PIN2-koode, mille kasutaja loob samas rakenduses. Kui soovitakse Smart-ID äppi kasutada mitmes erinevas nutiseadmes, tuleb iga seade eraldi registreerida.

Smart-ID rakenduse abil saad e-teenustesse sisse logida ka üle mitme erineva seadme. Kui näiteks netipanga külastamiseks kasutada arvutit ning Smart-ID äpp on nutitelefonis, siis isikutuvastuseks vajaliku koodi annab Smart-ID kasutaja nutitelefonis.

SK ID Solutionsi juhi Kalev Pihla kinnitusel on uus elektroonilise identiteedi ehk eID lahendus väga turvaline. «Ennekõike on Smart-ID peamine sihtrühm ikkagi välisriigid, kus puuduvad mobiilsed autentimislahendused või need on väga tagasihoidlikul tasemel. Selline väga konkreetne vajadus on meie lähiriikides Lätis ja Leedus, aga ka Skandinaavias,» on Pihl varem Postimehele öelnud.

Tele2 juht Argo Virkebau on arvanud, et vajadus sellise identifitseerimislahenduse järele on tulnud just pankadelt, kellel on kohustus peagi ebaturvalistest paroolikaartidest lahti öelda ja leida selle asemele uus Baltimaade jaoks ühine lahendus. «Riikideülene võimalus turvaliseks pangateenuste kasutamiseks on klientide jaoks kahtlemata võit,» ütles ta.

Koolitööde AS juht Tanel Kerese sõnul avab Smart-ID täiesti uued võimalused isikutuvastuseks olukordades, kus on juurdepääs internetile, kuid puudub mobiiltelefoni levi või kui näiteks välismaal ei taheta mobiilioperaatorit kasutada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles