Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Sõiduproov. Lexus IS: Roheline tee

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Uus Lexus IS 300h kogu oma ilus.
Uus Lexus IS 300h kogu oma ilus. Foto: tootja

Teejoojad ütlevad, et Jaapani roheline tee on eksootiline ja värskendav. Omotenashi tähendab Jaapani traditsioonilist külalislahkust ja Lexus ei unusta seda kunagi rõhutamast. On ka põhjust, sest nende autode interjöörides tunneb inimene end hästi. Lexus IS pole erand.

Tõusva päikese maalt pärit markide esitlustel jõuab varem või hiljem kätte hetk, kui sõnajärg antakse üle emamaalt tulnud peainsenerile. Tavaliselt on selleks ajaks esitlussaali vallutanud mõni noist lennukatest esitlusvideotest, mis innuka bassisaundi saatel seinalt seinale põrgates ja praksuvaid PR-sädemeid pildudes peavad kohalviibijate meeleolu sobivale lainepikkusele seadma. Tulevärgi taustal mõjub peainseneri üliviisakas esinemine üldjuhul kontrastsena – nagu ei lubaks jaapanlase tagasihoidlikkus ja head kombed tal oma tööd sugugi kõval häälel kiita.

Lexus ISi esitlus pole erand. Peainsener Naoki Kobayashi astub kõnepulti ja hakkab vaiksel häälel rääkima, kuidas 100 km/h liikuva auto sooritust mõjutab suuresti tuuletakistus. Ka linnakiirusel on see oluline. Ta räägib, kuidas ISi aerodünaamikat peenhäälestati sadade, 260 meetri pikkuses tuuletunnelis veedetud tundide jooksul. Katsetati sedagi, mis juhtub ISiga, kui see peaks orkaani teele jääma. Oleks esitlusruumil aknad, kuuleks ajakirjanikud õuest kõigest kõledat vihmasabinat. Roomas on talv. Kobayashi-san jätkab parandatud ja täiustatud vedrustusest, amortisaatorite ja roolisüsteemi seadistustest ja kinnitab, et insenerid nägid autoga palju vaeva Jaapani nõudlikel teedel. Kohalviibijatest ei paista keegi peainseneri jutus kahtlevat. Miks peakski.

Märksõnad

Tagasi üles