Apple'i tegevjuht tahab algatada ulatuslikku kampaaniat libauudiste vastu

Apple'i tegevjuht Tim Cook

FOTO: Yui Mok/PA Wire/PA Images

Apple'i tegevjuht Tim Cook soovib, et tehnoloogiasektor võtaks midagi ette libauudiste osas, mis reostavad internetti.

«Nende vastu tuleb algatada ulatuslik kampaania ja siinjuures peame me väga selgelt läbi mõtlema, kuidas seda selgitada absoluutselt igale vanuserühmale,» rääkis Cook Daily Telegraphile antud intervjuus, vahendab CNN Money.

Cook lisas, et sellesse kampaaniasse peavad panustama kõik tehnoloogiaettevõtted. «Me kõik peame looma mingisugused vahendid, mis aitaks libauudiste hulka vähendada,» selgitas Apple'i tegevjuht.

Ka teiste juhtivate tehnoloogiaettevõtete juhid on viimastel kuudel sellele probleemile tähelepanu pööranud. Näiteks Facebooki tegevjuht Mark Zuckerberg ütles Telegraphile, et libauudised ja muud petuinfo levitamise viisid tapavad inimese vaimu. Ka ütles ta, et «libauudiste katk» on väga paljudes maailmaosades suur probleem.

Libauudiste mõiste võeti algselt kasutusele selleks, et viidata veebilugudele, mille eesmärk oli inimesi eksiteele viia, st sõna otseses mõttes neid petta. Väga sageli jagatakse neid lugusid sellistes sotsiaalmeedia võrgustikes nagu Facebook ja nii toovadki nad oma loojatele palju raha sisse. Libauudiste all peetakse silmas aga ka propagandat, mis on välja mõeldud selleks, et kellegi poliitilisi eesmärke täita.

See ongi põhjus, miks sellised suured tehnoloogiaettevõtted nagu Apple ja Facebook on libauudised ka avalikult hukka mõistnud. «Need kaebused puudutavad meid otseselt ja me ei ole suutnud veel välja mõelda, mida selles osas ette võtta,» nentis Cook oma intervjuus Daily Telegraphile. Sestap kutsuski ta ka kõiki teisi tehnoloogiaettevõtteid mõtlema võimalike lahenduste peale.

Apple'i tegevjuht tegi veel ettepaneku, et tehnoloogiaettevõtted asuksid ise libauudiseid välja rookima. Küll aga tõdes ta, et seda tuleb teha ettevaatlikult - et ei astutaks sõna- ja ajakirjandusvabadusele kandadele.

Apple'i enda Apple News äpp on saanud üsna heakskiitvaid hinnanguid - kui hinnata sealsete uudiste usaldusväärsust -, kuna kõik, kes tahavad sellega liituda, läbivad taustakontrolli, märkis BuzzFeed möödunud aasta detsembris. Kui kellelgi on kahtlus, et mõni uudis ei ole tõene või õhutab viha, siis saab sellest rakenduse haldajatele teada anda.

Facebook alustas hiljuti tööd faktide kontrollimisega, märgistades nüüd teatud uudised hoiatussildiga, kui neil on kahtlus, et tegemist on välja mõeldud looga.

Tim Cook avaldas Daily Telegraphile antud intervjuus lootust, et «libauudiste katk»  on lühiajaline ning inimesed ise ka muutuvad järjest kriitilisemaks selle suhtes, mida nad igapäevaselt loevad.

Tagasi üles