Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi hinnangul on Tallinna ja Helsingi vahele kavandatava raudteetunneli trassi geoloogilise uuringu tulemused paljulubavad ja töö läheb edasi.
MKM: Tallinna-Helsingi rongitrassi geoloogiline uuring on paljulubav (3)
«Tulemused on paljulubavad ning kinnitavad varasemaid Eesti Geoloogiakeskuse poolt tehtud sellealaseid uuringuid, kuigi Tallinna lahe madalaveeline rannikuosa vajab edasisi uuringuid,» leiab ministeerium.
Uuringutega leiti, et graniidist merepõhi ulatub Eesti ranniku lähistel Naissaare ja Tallinna madalani välja. Küll aga märgib MKM, et raportist ei saa veel selget ülevaadet trassi piirkonna merepõhja jäävate kivimite ehituslike omaduste kohta.
Sellel liinil esmakordse seismoakustilise uuringu viis läbi Soome Geoloogia uurimiskeskus (GTK) ja seda Soome Helsingi Uusimaa Liidu tellimusel projekti FinEst Link raames. Uuringulaevaga tehti välitöid augustis 2016 ja mõõtmistulemusi täiendati oktoobris-novembris.
Tunneli rajamise tasuvusuuringud saavad teoks tänu Interreg Kesk-Läänemere Programmi rahastusele. Kaheaastase FinEst Link projekti kogueelarve on 1,3 miljonit eurot.
Projekti peapartner on Helsingi Uusimaa Liit ja ülejäänud partneriteks on Helsingi linn, Soome transpordiagentuur, Tallinna linn, majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ning Harju maavalitsus.
Käimasolevas tasuvusuuringus selgitatakse tunneli tehnilist ja majanduslikku teostatavust, majanduslikku tasuvust ja laiemat mõju. Esmaseid tulemusi on oodata juba käesoleval aastal.
«Alles tasuvusuuringu järel saab öelda, kas on põhjust alustada tunneli planeerimisega,» teatas MKM.
Tunneli valmimisel on tegemist 90-kilomeetrise veelause rajatisega, kus rongil kulub Tallinnast-Helsingisse jõudmiseks ligikaudu pool tundi.