Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Neivelti firma sai finantsinspektsioonilt trahvi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pocopay tõmbenumbriks on minimalistlik rakenduse disain mis teeb maksete teostamise mugavaks
Pocopay tõmbenumbriks on minimalistlik rakenduse disain mis teeb maksete teostamise mugavaks Foto: Pocopay

Finantsinspektsiooni juhatus määras esmaspäeval Indrek Neivelti finantstehnoloogia startupile Pocopay reklaamiseaduse rikkumise eest 3000 euro suuruse rahatrahvi.

Inspektsiooni hinnangul rikkus Pocopay ajavahemikul 22. august 2016 – 7. oktoober 2016 avaldatud klippidega reklaamiseadust, kui jättis neis kasutatud eksitava sõnastusega tarbijatele mulje, justkui oleks ta pank. Finantsinspektsiooni hinnangul on Pocopay aga  makseasutus.

Avalikkust eksitati reklaamidega «Nutisaade 1. osa: Reporter Naan on Pocopay fänniga hädas», «Nutisaade 2. osa: Reporter Naan teeb Pocopay'ga ühe erilise inimese rõõmsamaks», «Nutisaade 3. osa: Reporter Naan feat. Surfar, Pocopay, Kassid».

Reklaame näidati ASi Pocopay YouTube´i kanalil, Facebooki lehel, Apollo kinodes, Apollo raamatukauplustes ning Apollo klubi liikmetele e-postiga saadetud uudiskirjades.

Inspektsiooni teatel rikkus Pocopay nende reklaamide tellimise ja avalikustamisega reklaami üldnõudeid, mis on reklaamiseaduse karistatav väärteona ja mille eest karistatakse juriidilist isikut rahatrahviga kuni 10 000 eurot.

Mõistetud karistuse määra mõjutas inspektsiooni teatel muude asjaolude kõrval positiivne fakt, et AS Pocopay tegi menetluses head ja avatud koostööd.

Pocopay: reklaamipraktika pole välja kujunenud

Pocopay teatel lähtus ta finantsinspektsiooni poolt välja toodud reklaamide tegemisel ja levitamisel Eesti seadusandluses kehtestatud reeglitest oma parimate teadmiste järgi.

«Eestis ei ole makseasutuste reklaamipraktika veel hästi välja kujunenud ja teadaolevalt on makseasutuste reklaami koostamise juhend hetkel alles väljatöötamise faasis,» teatas ettevõte vastuseks inspektoonile.

Pocopay kinnitusel toetus ta reklaamide tegemisel kohalikule ja rahvusvahelisele turupraktikale ja oli diskussioonis ka finantsinspektsiooniga.

«Igas reklaamis oleme rõhutanud, et Pocopay on makseasutus ja suunanud kliente meie veebilehele, kus Pocopay teenusega seonduv info on põhjalikult kirjeldatud. Oleme käitunud vastutustundlikult ja hoolsalt. Samuti ei ole Pocopay saanud ühtegi kaebust klientide käest seoses eksitava reklaamiga,» teatas ettevõte.

Tagasi üles