Volkswagen hakkab hipibussi tootma

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Volkswagen Bulli
Volkswagen Bulli Foto: SCANPIX

Genfis elektri-kontseptsõidukina esitletud, omal ajal hästituntud Bulli nime kandev kuuekohaline mahtuniversaal pole vaid pilgupüüdja, kinnitas Volkswageni arendusjuht Ulrich Hackenberg.

Volkswageni kontserni peadisaineri Valter de’Silva ning Volkswageni disainijuhi Klaus Bischoffi juhtimisel loodud Bulli võib kasutada kontserni uut põikmootoriga sõidukite platvormi MQB (Modular Querbaukasten e. põikmootoriga moodulplatvorm) ning saada tootmisküpseks üsna lühikese ajaga. Esmakordselt võetakse MQB kasutusele uue põlvkonna Audi A3 juures, vahendab Whatcar.

MQB kasutuselevõtt tähendab küll seda, et kõigil tulevastel põikmootoriga Volkswagenitel-Audidel-Seatidel-Škodadel hakkavad rooli ja pedaalide kaugused esisillast olema võrdsed, mis ilmselt ei jäta auto esiosa kujundamiseks just palju vabadust.

See-eest saab – kas või turule sobivalt – lihtsalt varieerida telgede vahet ja rööbet, niisiis ei piira Genfis näidatud kontsepti mõõtmed (pikkus 3,99, laius 1,75 ja kõrgus 1,70 meetrit) tulevase seeria-Bulli dimensioone kuigivõrd. Ning vähemalt esialgu peaks seeriaauto saama 85-kilovatise elektrimootori asemel 1,0- või 1,4-liitrise töömahuga sisepõlemismootorid.

Ulrich Hackenberg lükkas ümber kuuldused, nagu hakataks retrohõngulist sõidukit ehitatama USA-s Chattanoogas koos Ameerika-Passatiga. See jätab tõenäoliseks tootmiskohaks Puebla Mehhikos, kus valmib ka New Beetle.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles