Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Tehisintellektile tõi pokkeris võidu strateegilisest mõtlemisest loobumine

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Ässade nelik.
Ässade nelik. Foto: Repro

Kaks viimase aja põrutavamat uudist masinõppe valdkonnast näitavad, et arvutiprogrammid suudavad mängudes inimesi võita ka ilma täieliku info valdamiseta.

Tormikiirusega arenevas tehisintellekti arendamise maailmas on mängud olnud aastaid põhiline masinõppe algoritmide katseplatsdarm. Ligi 20 aastat pärast kuulsa Deep Blue matšivõitu tollase male maailmameistri Garri Kasparovi vastu (1997. aasta kevadel New Yorgis; 1996. aastal Philadelphias võitis samade vastaste matši Kasparov – toim) on arvutid inimese seljatanud ka neile seni võitmatuks peetud Hiina päritolu lauamängus «Go».

Ometigi jäi arvutitele kuni tänavu jaanuarini ületamatuks raskuseks pokker. Jaanuaris tegi Carnegie Melloni ülikooli superarvutil jooksutatav tehisintellekt Libratus Pennsylvania kasiinos Texas Holdemi pokkeriturniiril võimatut ning võitis 20-päevase turniiri lõpuks inimestelt 1,7 miljoni dollari väärtuses žetoone. Enne seda oli Libratus jälginud strateegiate õppimiseks 15 miljonit tundi kaardimängu profiturniire.

Tagasi üles