Eesti «särtsumopeedi» tutvustatakse maailmale

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Aprilli alguses toimub Saksamaal Hannoveris rahvusvaheline tööstusmess, kus maailmale tutvustatakse Eestis valminud elektrimopeede ehk EXOsid.


Et Hannoveri messi peetakse maailmas üheks suurimaks tööstusmessiks, astub eestlaste toodang laia rahvusvahelise publiku ette.

ASi Favor poolt toodetud EXOd on väiksed elektrimopeedid, mis võimaldavad kasutaja ühe laadimisega sõita kuni 60 kilomeetrit. Eeskätt näeb ettevõte oma toodangule turgu välisriikides.

ASi Favor nõukogu esimees Almar Proos märkis, et EXOsid loodetakse müüma hakata sellistes riikides nagu Holland, Taani, Hispaania ja Itaalia. Teisisõnu riikides, kus on levinud kergliikluse traditsioonid ning kuhu on rajatud selleks ka spetsiaalsed teed.

Kuigi Favor pole seni elektrimopeedide laiapõhjalisemat tootmist käima lükanud, hindas Proos, et mõne tuhande EXO valmistamine aastas oleks ettevõttele igati jõukohane.

«Otsustasime sellise särtsumopeedi teha selleks, et see on lihtsalt põnev asi. Teiseks on sellistel elektrisõidukitel kindlasti põnev tulevik. Taoline diferentseerumine energiaallikate osas on mõistlik - eriti hea on seda ellu viia selliste väikeste sõidukite puhul,» ütles Proos.

EXO mopeedid kaaluvad umbes 40 kilo ning nende tippkiiruseks on 45 kilomeetrit tunnis (elektrooniliselt piiratud).

Mopeedi akusid on võimalik laadida tavalises võrgupistikus ning tavalaadijat kasutades laetakse tühi aku täis ca 8 tunniga. Samas on võimalik kasutajal endale soetada ka kiirlaadija, mis täidab akust 80 protsenti umbes poole tunniga, kuid taoliste laadijate hinnad võivad küündida 1000 dollari kanti.

Esimene klient, kes Eestis endale EXO saab, on Proosi sõnul Tallinna Tehnopol. Samas on tema sõnul elektrimopeedi vastu huvi juba üles näidatud ka välisriikidest. EXO mopeedi hind jääb ca 2000 euro kanti.

Suuremat turunduskampaaniat Favor EXOde müügitoeks siiski korraldada ei kavatse ning eeskätt üritatakse elektrimopeede müüma hakata võrkturunduse toel.

 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles