Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Tulevikuautod ja pöörased tuuningud Genfi autonäituselt

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Newspress / Esta Tatrik

Millist tulevikku ennustavad eksponaadid Genfi autonäituselt?

7 + 1 lõpmata head ideed

Ideeauto ehk kontseptauto võib olla ühtaegu kunstiprojekt, visand, harjutusväljak, märkmepaber, küsitlusleht valitud publikule, fantaasia, mainekujunduse tööriist ja mida kõike veel. Aga ta võib olla ka reaalne etapp tööst reaalse autoga, mis peagi jõuab koosteeliinidele ja tänavatele. Genfis näidati ideeautodena nii käegakatsutavat tulevikku kui ka fantaasiat ja kunsti.

/ Esta Tatrik
/ Esta Tatrik Foto: Newspress / Esta Tatrik

Peugeot Instinct. Peugeot on ideeautode peale osav, nii seegi kord. Instinct näitab Peugeot’ võimalikku tulevikunägu ja mängib ideega isejuhtivast autost.

/ Esta Tatrik
/ Esta Tatrik Foto: Newspress / Esta Tatrik

Audi Q8 Sport. Annab suures osas aimu SQ8st, mida on turule oodata juba järgmisel aastal. Audi esindaja kinnitas, et 80 protsenti sellest, mis praegu näha on, säilib ka seeriaautol. Muuhulgas saab olema kaks puuteekraani, neist üks hakkab puudutusele tuntavalt vastu reageerima. Juttu oli sellestki, et isejuhtimises tehakse suur samm edasi. Ning auto saab olema väga kiire. Väga.

/ Esta Tatrik
/ Esta Tatrik Foto: Newspress / Esta Tatrik

Citroën C-Aircross. Näitab, kuidas C3 Picasso kasvab mahtuniversaalist linnadžiibiks. Või millekski, mis on väljast väga värviline, seest praktiliselt nuppudeta ja ägedal moel eristuv.

/ Esta Tatrik
/ Esta Tatrik Foto: Newspress / Esta Tatrik

Hyundai FE Fuel Cell. Korea tootja jätkab toimetamist kütuseelemendiga. See on pika vinnaga strateegia ning kui järgmisel aastal peaks kütuseelemendiga linnadžiip esitlusküpseks saama, siis on seal palju, mida FE-lt üle võtta. Vaadates Ioniqu edu hübriid- ja elektriversioonidega, tasub Hyundai tegemiste suhtes olla tähelepanelik.

/ Newspress
/ Newspress Foto: Newspress / Esta Tatrik

Jaguar i-Pace. Vaevalt jõudis Jaguari esimese maasturi järelt tolm langeda, kui tuldi välja ideega elektrijõul töötavast linnadžiibist. Sõiduulatust pakutakse kuni 480 km ja kiirendust sajani neli sekundit. Saame näha.

/ Esta Tatrik
/ Esta Tatrik Foto: Newspress / Esta Tatrik

Mercedes-AMG GT. Võib vaid ette kujutada, kuidas Stuttgardis ei anna naabrite edu Porsche Panameraga uneski asu. Öö- ja meelerahu tagamiseks liigutakse oma ägeda neljaukselise GT poole.

/ Newspress
/ Newspress Foto: Newspress / Esta Tatrik

Renault Zoe e-Sport. Prantslased armastavad kuumpärasid. Elekter on moes, olgu pealegi! Nelikveoline särtsukuumpära kaalub koos 450 kg akupakiga kõigest 1400 kg ja jõuab sajani 3,2 sekundiga. Teoorias. Mis ei pruugi paraku eales teoks saada.

/ Newspress
/ Newspress Foto: Newspress / Esta Tatrik

Vanda Dendrobium. Maailma esimene täiselektriline hüperauto – vähemalt nii Singapurist pärit tüübid ise väidavad. Nimi on laenatud ühelt lillelt ja ambitsioonid leitud vikerkaare lõpust, kus ka härjapõlvlaste kullapott.

Tuuningukodade ja värkstubade imede õuelt

Genfis näidatakse suurtega võrdselt igasugu ilmaimesid. Näha saab automaailma moondatud superstaare (Bentleyd, Mercedesed, Maseratid, Lamborghinid jne). Kui küsite, mis oli näituse suurim «pettumus», siis seda eksponeeriski tuntud tuuningukoda Mansory, kelle väljapanekult oodatakse alati mastaapset maitsepiiride ületamist ja koletuuningu pärleid. Näha oli, et Mansory küll püüdis, kuid ei tulnud seekord seda purakat – sorry, man! Või hakkame lihtsalt ära harjuma ning näitusehallis jagub tähelepanu olulisematele asjadele.

Muidugi näidati ka vahvate värkstubade näputööd, millest nii mõnegi juures peaks seisma paavst ja palvetama, et see asjandus iial liikuma ei hakkaks. Need on pigem mõtte- ja vormimängud üüratutest hobujõududest, mida üha sagedamini käitab elekter. Ja otse kurioosumite kõrval ilutsevad võrratud eksoodid, muuhulgas näiteks üle aastate üks stiilseim tuuning David Browni esituses, või Pagani hüperrotster, mida elavas looduses kohata pole eales võimalik. Genfi näituse üks lõbusamaid osasid, aga otsustage ise.

/ Newspress
/ Newspress Foto: Newspress / Esta Tatrik

David Brown Speedback GT. Joovastav kokteil Jaguar XKRist ja Aston Martin DB5st.

/ Newspress
/ Newspress Foto: Newspress / Esta Tatrik

Idufirma retro-meeleoludest kantud tootenäidis. Eadon Green Black Guillin

/ Newspress
/ Newspress Foto: Newspress / Esta Tatrik

Mansory stendis on varasematel aegadel näidatud märksa hullemaid asju.

/ Newspress
/ Newspress Foto: Newspress / Esta Tatrik

Pagani Huayra Roadster. Kõik sada autot (hinnaga 2,28 miljonit eurot) on juba müüdud.

/ Newspress
/ Newspress Foto: Newspress / Esta Tatrik

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet. Kas kõige hullumeelsem Merc üldse?

/ Newspress
/ Newspress Foto: Newspress / Esta Tatrik
/ Newspress
/ Newspress Foto: Newspress / Esta Tatrik

Tiivad, mu tiivad! Gemballa Avalanche Porsche ja Toyota Yaris WRC.

Tagasi üles