Elisa ja Starmani ühispaketid tulevad juba sel aastal

Elisa juht Veli-Matti Mattila

FOTO: Rene Suurkaev

Hiljuti ühinenud Elisa, Starmani ja Santa Monica Networksi ühisteenuseid sisaldavad paketid jõuavad peagi klientideni, kaalumisel on ka kaubamärkide koondamine.

«Selle aasta jooksul,» kõlas Elisa Eesti juhi Sami Seppäneni vastus Postimehe küsimusele, millal võivad klientideni jõuda ühinemise tulemusel sündivad paketid, mis sisaldavad nii mobiiliset kui ka püsiinternetti ning teleteenuseid.

Kahe ettevõtte ühinemise kallal töötab tema sõnul hetkel 20 töörühma kokku 100 inimesega. Tööd jätkub neile kogu selleks aastaks.

Elisa Oy juhi Veli-Matti Mattila sõnul on Elisa eesmärgiks asuda pakkuma klientidele esmalt turu parimat kasutajakogemust. «Kvantiteet tuleb alati pärast kvaliteeti. Pakkumised tulevad atraktiivsemad, kui nad on iial varem näinud,» ütles Mattila täna ajakirjanikele.

Mis puutub ühisarveid, siis selles osas on ühinemist korraldavad töörühmad alles tööd tegemas ning kindlat vastust aja osas veel ei ole. «Nii kiiresti, kui võimalik. See ei ole lihtsaimini lahendatav küsimus. Ma ei saa öelda, kas kulub kuid või nädalaid,» ütles Sami Seppänen.

Rändlustasud Elisa klientidele ei kao

Mis puutub Euroopa-siseste rändlustasude kadumist selle aasta 15. juunil, siis taotleb Elisa sarnaselt Tele2-le nn jätkusuutlikkuse mehhanismi, mis võimaldab jätkata soodsa mobiilise interneti pakkumist siseturul, kuid jätkata ühtlasi rändlustasude küsimisega.

«Mis saab rändlustasude hindadega? Ma ei saa seda praegu veel öelda. Oleme läbirääkimistes Eesti ja Soome regulaatoritega ning pole veel langetanud otsuseid, milline hinnastamine saab olema. Tõenäoliselt mingisugune rändlustasu klientidele jääb, tõenäoliselt on see parem kui tänane. See võimaldab jätkata piiramatu mahuga internetipakettide jätkamisega koduriigis,» sõnas Mattila.

Samas tõdes Mattila, et arvestada tuleb konkurentsiolukorraga – nii klientide soovide kui ka konkurentide pakkumistega.

Püsiühenduste turul tahab Elisa aga selgelt Teliast mööda kihutada. «Vahetame need turuosad ära,» muigas Seppänen. Starmani püsiühenduste turuosa on hetkel 20 protsenti ning Telial 50 protsenti. Lisaks pakuvad püsiühendust STV ja väiksemad kohalikud ettevõtted.

Brände jääb vähemaks

Selge on see, et kahe telekomiettevõtte ühinemise tulemusel tuleb langetada ka brändide küsimus ning selles osas samuti töö käib. «Kindlasti tuleb ka brändide konsolideerimine – lõplikud otsused tulevad aja jooksul, kuid pikas perspektiivis ei ole meil kindlasti plaanis kõigi brändidega jätkata,» ütles Mattila.

Elisa ostis lisaks Starmanile sel aastal 28 miljoni euro eest ka võrguettevõtte Santa Monica Networksi Eesti ja Soome äritegevused.

Elisa allkirjastas ostutehingu Starmani omanike Polaris Investi ja Com Holdinguga eelmise aasta lõpus, 13. detsembril. Tehingu hinnaks oli 151 miljonit eurot. «See oli win-win hind – nii meie kui ka Starmani omanike jaoks,» kommenteeris Mattila.

2016. aasta lõpus oli Elisal peaaegu 660 000 klienti. Starmani kliendiks oli aasta lõpus 185 600 kodu.

2016. aastal ulatus Starman Eesti käive 39,5 miljoni ja Elisa käive 99,3 miljoni euroni.

Ühinenud ettevõtetes töötab kokku tuhatkond inimest. Koondamisi Elisa ette ei näe, kuna ühinenud ettevõtete töötajate profiilid on väga erinevad.

Tagasi üles