Galerii: Fordi uuel hübriid-politseiautol pulbitseb kapoti all roheline jõud (1)

Rait Piir
, Reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Ford on otsustanud veenda politseinikke selles, et roheline ei tähenda ilmtingimata nõrka ning ehitanud valmis «tagaajamiskõlbliku» hübriidauto.

Uus Police Responder Hybrid Sedan on ümber ehitatud Ford Fusion Hybrid, millele on lisatud tugevdatud amortisatsioon ja topeltjahutus. Jõud tuleb masinale kaheliitrisest mootorist, mida toetab liitiumioonaku toidetav elektromootor. Auto on võimeline ainuüksi aku peal sõitma kuni 96 kilomeetrit. Tulevasel politseisõidukil on rekuperatiivpidurdussüsteem, mis lubab akut laadida pidurdades. Pidurisüsteemi juurde kuuluvad 43,18-sentimeetrised pidurikettad ja topeltkolbidega nihikud. 

Politseinike rõõmuks on sõidukile lisatud kuulikindlad uksed, pussitamisvastased turviseplaadid esiistmetes ja õhuke külgarmatuur, et täisvarustuses politseinikul oleks mugav ja ruumi istuda. Sõiduk võtab 6,19 liitrit sajale kilomeetrile. Tavalises sõidurežiimis töötab mootor elektriga, kuid järsult kiirendades aktiveerub «tagaajamisrežiim», mis lükkab käima bensiinimootori ning konfigureerib elektrimootori ümber võimsamaks. 

Autotootja hinnangul suudab uus politseiauto säästa aastas umbes 3800 dollari jagu kütust. Rekuperatiivpidurdussüsteem vähendab pidurite kulumisest tulenevaid kulutusi ning bensiinimootor, mis kogu aeg ei tööta, vähendab õli vahetamise vajadust. 10-tunnine vahetus muutub vähem vibreerivas autos samuti mugavamaks. 

Ford on teatanud, et autode müük algab järgmisest suvest. 

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles