Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Sõiduproov: Opel Insignia. Värske lipulaev näitab, kuidas sooritada kohustuslikku kava

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tähelepanu sakile mootorikatte keskel. Insignia ajaloolistel eelkäijatel oli samasugune.
Tähelepanu sakile mootorikatte keskel. Insignia ajaloolistel eelkäijatel oli samasugune. Foto: Tootja foto

Uue põlvkonna Opel Insignia kannab liignime Grand Sport. Lipulaevale midagi väiksemat ei sobigi ja tagasihoidlikkus pole autonduses voorus. Et selle auto juures on ka korralikult vaeva nähtud, paistab välimusest, tehnoloogiast, varustusest – igalt poolt.

Artikli foto
Foto: Tootja fotod

Eks ole autotehastes käidud varemgi, kuid seekordne käik Rüsselsheimi Opeli tootmiskompleksi kipub kujunema erakordseks. Vähemalt vormilt. Arvatavasti kahtlustatakse Opelis, et rahvusvahelisele sõiduproovile kogunenud autoajakirjanikud on nagu parv varblasi, kes tehasesse lahti lastuna sahmivad sihitult, nokivad midagi keelatut, sikutavad midagi ohtlikku ja tõmbavad kokkuvõttes kaela palju pahandust. Tehase pääslas riietatakse rühm žurnaliste vastumeetmetesse: selga kamandatakse helkurvestid, jalavarjud kaetakse kõva ninaga kaitsetuhvlitega ning käekellad peidetakse trikookangast kaitsepaelte alla. Kärbitud liikumisvõimega ajakirjanikud hurjutatakse veel põhjalikult läbi, et nad mitte mingil juhul midagi ei pildistaks ega filmiks, ning suunatakse siis kindlakäeliselt koosteliinile.

Meie külaskäigu ajal oli Insigniate tootmist alles värskelt – nädala eest – alustatud ning koosteliinil rippusid nad Zafiradega läbisegi. Auto uutest ja varasemaga võrreldes tugevalt muutunud proportsioonidest saab siiski palju paremat aimu nii-öelda maa peal ehk siis olukorras, kus Insignia on igati sõiduvalmis. Vaeva on välimusega nähtud kõvasti ning see vaev pole kulunud asjata. Varasemast 29 mm madalam, sutike laiem, tuntavalt pikema telgede vahega ja silmatorkavalt lühemaks kärbitud ülenditega Insignia näeb välja sihvakas, moodne ja heas vormis.

Insignia eelmine kehastus sai omajagu tümitada. Opelis kuulati etteheited hoolega ära ning tehti uue auto loomisel omad järeldused. Hea välimus ei sünni ainult kujustajate pliiatsist – uuele platvormile loodud Insignia kandmik on koguni 60 kg kergem (läbimõeldud materjalivalikuga saadi tugevam, ent kergem kerekonstruktsioon), kokku on auto kaalust kaotanud 175 kg. Opeli pressikarjased kannavad hoolt, et me jätaks meelde, et katusejoon on «kupeelikult» langev, ühtlasi valmistades pikemaid meie seast ette olukorraks, kus tagaistmel riivab peanupp lage. Eelkäijaga võrreldes on tagaistme asetust muutes saavutatud rohkem põlveruumi. Aga mugavaks väljumiseks tuleb uks täies ulatuses lahti lükata. Mis jälle ei pruugi kitsas parkimiskohas hästi õnnestuda. Nii et valige: kas napp parkimiskoht või väärikas väljumine tagaistmelt. Mõlemat korraga ei saa.

Artikli foto
Foto: Tootja foto
Näidikud ja nupud tulevad küll Astralt tuttavad ette, aga selline ühtlustumine on autotööstuses täiesti igapäevane.
Näidikud ja nupud tulevad küll Astralt tuttavad ette, aga selline ühtlustumine on autotööstuses täiesti igapäevane. Foto: Tootja foto
Artikli foto
Foto: Tootja foto
360kraadi-pealtvaatekaamera aitab kogukat autot lihtsamini parkida.
360kraadi-pealtvaatekaamera aitab kogukat autot lihtsamini parkida. Foto: Tootja foto

Pakiruumi mahukust illustreeritakse Rüsselsheimi massiivses tootmishoones suurele ekraanile kuvatud fotoga, kus 490 liitrit (mahakäänatud istmeseljatugedega 1450 l) mahutavast pakiruumist paistavad neli reisikohvrit ja üks tšello. Tšello on seletamata põhjustel pildile asetatud paljalt, kohvrita. Pakiruumi maht on põhimõtteliselt okei, kuigi samas klassis leidub ka kõvasti suuremaid, näiteks Škoda Superb 625 liitriga.

Škoda Superb on Insignia tõsisemaid rivaale, kas või juba seepärast, et tšehhide toodangust ongi suurte luukpärade seas raske mööda vaadata. Volkswagen Passat ületab Insigniat kõvasti hinnalt, aga mitte sama kõrges kaares sõiduomadustelt. Päris unustada ei maksa ka Ford Mondeot. Aga Opeli lipulaev unistab suurelt, hoolimata sellest, et moevoolud on ostjaid kandnud linnadžiipide poole. Pelgalt suuruse poolest võiks teda võrrelda koguni 5. seeria BMWga, sõitjateruumi materjalide ja viimistlusega küünitab Insignia kõigest väest kallimate ja peenemate markide mängumaa poole.

Kui teile tundub hinnalipikule kirjutatud «alates 19 200 eurot» (siiski, hind pole veel lõplik ja võib lähikuul natuke muutuda) hea kaubana, siis võtke üks vaba pärastlõuna ja laske see täita Opeli müügimehel, kes loeb teile ette KÕIK, mis kuulub baasvarustusse. Ta saab selle nimekirjaga õhtuks ühele poole, kui vuristab lõpu kiiremini. Lisaks võite osta mitmesugust toredust, näiteks istmete massaažifunktsiooni või istmesoojendused tagaistmele või Astraga võrreldes veel paremaks tehtud maatriks-esituled. Need leedlaternad suudavad valgustada koguni 400 m ulatuses ning 32 valguspunkti eraldi sisse ja välja lülitades tekitada olukorra, kus juhil on nähtavus maksimaalne, kuid tuled ei pimesta vastutulijat.

Juhiiste on varasemaga võrreldes 30 mm võrra madalamal, mis aga ei tee sobiva sõiduasendi leidmist sugugi lihtsamaks. Istme reguleerimisvõimalusi on laialt, kuid ikkagi jäävad pedaalid kaugele ja rool lähedale ja iste madalale või on kõik vastupidi. Veel sätitamist ning Frankfurtist Taunuse mägedesse viivale kiirteele jõudes on juba põhjust rõõmustada. Insignia teeb hästi kõike põhilist, mis on sellises klassis kohustuslik: vaikne sõitjateruum, paindlik ja mugav vedrustus, rahulik ja kindlustunnet sisendav sõit.

Jõuallikatest on Insignia valikus 1,5- ja 2,0-liitrine turboga bensiinimootor ning 1,6- ja 2,0-liitrine turbodiisel. Uus kaheksakäiguline automaatkäigukast mängib tippmudeli kaheliitrise turboga bensiinimootoriga sujuvalt kokku ning nelikveosüsteemis rakendatakse veojõu momenditundlikku suunamist. Inimkeeli tähendab see tehniline uuendus, et auto käitub kurvides täpsemalt. Käänulisel teel suudab Insignia üllatada: kuigi tagasiside roolilt jääb pealiskaudseks ning auto suurus annab tunda, on sellega sõitmine köitvam, kui selle klassi esindajad keskeltläbi suudavad. Uus Opeli lipulaev täidab kohustusliku kava ning kui ta üllatab, siis mitte (veel) spontaanselt, vaid ikka Saksa korralikkusega.

Opeli lipulaevastik läbi ajaloo.
Opeli lipulaevastik läbi ajaloo. Foto: Tootja foto
Universaalkerega Sports Tourer jõuab Eestisse suve lõpus. Grand Sporti on oodata juba juunis, tulemas on ka kõrgema kliirensiga Country Tourer.
Universaalkerega Sports Tourer jõuab Eestisse suve lõpus. Grand Sporti on oodata juba juunis, tulemas on ka kõrgema kliirensiga Country Tourer. Foto: Tootja foto

Opel Insignia

Grand Sport 2.0 4x4

Mootor: 1998 cm3, bensiin, turbo, 260 hj, 400 Nm

Sooritus: 0–100 km/h 7,3 s, 250 km/h

Jõuülekanne: 8-käiguline automaatkäigukast, nelikvedu

Kulu: 8,6 l / 100 km, 197 g/km CO2

Mass: 1649 kg

Hind: alates 19 200, prooviautol alates 31 000 eurot. (Hinnad on esialgsed, selguvad lõplikult mai alguses.)

Tagasi üles