Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Kümned lobistid teevad pakirobotite leiutaja Starshipi nimel üle maailma tööd

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Starshipi pakiveorobot
Starshipi pakiveorobot Foto: WOLFGANG RATTAY/REUTERS

Eesti-Briti hetke ambitsioonikamal startup-ettevõttel Starship Technologies on üle maailma palgatud enam kui 10 lobifirmat, mis aitavad ettevõtte pakiveoroboteid seadustada ja turule tuua.

«Starshipi juhtkonnas koordineerin lobitegevust mina, meie USA avalike suhete tegevust koordineerib David Catania, Suurbritannias Lembit Öpik,» rääkis ettevõtte juht Allan Martinson portaalile Geenius.

Lobifirmade abiga töötatakse välja eelnõud, mis on üksteisele väga sarnased, tavaliselt kahe-kolme lehekülje pikkused. Need eelnõud reguleerivad robotite teeületusi, vastutust, kindlustust ja annavad õiguse robotil kõnniteedel sõita koos vastavate piirangutega.

Üks selline eelnõu on menetluses ka Eesti riigikogus – selle on kirjutanud advokaadibüroo Sirk ja Saareväli. Starshipi lobifirmaks Eestis on Meta Advisory, mis aitas aasta eest riigikogusse jõuda ka sõidujagamist legalieeriv nn Uberi-eelnõul. Ainsaks teadaolevaks robotite kasutajaks, täpsemalt testijaks, Eestis on hetkeseisuga soomlaste toidukuller Wolt.

Mis puutub seaduste loomise temposse, siis USAs võtab see tavaliselt üks kuni neli kuud, mille käigus läbib eelnõu mitmeid komisjone, käib läbi hääletuse osariigi seadusandva kogu mõlemas koja, siis kirjutab kuberner seadusele alla.

«Seni on kõik me seadused läbi läinud ilma, et sellele üldse keegi vastu hääletaks või siis on üksikud vastuhääled,» ütles Martinson.

Tagasi üles