Juba sel aastal peaks ilmuma aegade kõige võimsam videomängukonsool. Tehnikaportaal DigitalFoundry avalikustas hiljuti suure hulga informatsiooni Xbox Scorpio kohta, mis on Microsofti praeguse konsooli Xbox One'i järgmine samm.
Mis on peidus maailma võimsaima mängukonsooli sees?
Eelmise E3 ajast pärineva info kohaselt peaks Xbox Scorpio Sony mängumasinast PS4 Pro-st umbes poole võrra võimsam olema ning Microsofti sõnul mänge täis 4K resolutsioonil jooksutama. PS4 Pro kasutab upscaling tehnoloogiat, kus väiksema lahutusega pilt joonistatakse 4K resolutsioonil. DigitalFoundry esindaja Richard Leadbetter oli esimene meediaväljaannete esindaja, kes Xboxi meeskonnaga rääkida sai ning kogu infot läbi videote ka meile edastas.
Situatsiooni lihtsate sõnadega kokku võttes on tegu tõepoolest maailma võimsaima konsooliga. Tehnikamaailmas räägitakse tihti „teraflopsidest“ (FLOPS – ingl. k floating point operations per second ehk kui palju ujukomaarvuga operatsioone suudab protsessor sekundis sooritada), mis näitavad masina teoreetilist võimsust. Xbox One konsooli arvutusvõime on 1,31 TF, PS4 – 1,84 TF, PS4 Pro – 4,2 TF. Xbox Scorpio arvutusvõime on aga 6 TF, mis ongi PS4 Pro-st lubatud 50% võimsam.
Aga kuidas on see jõudluse kasv saavutatud? Kuna Scorpio on ikkagi konsoolipõlvkondade vaheline masin, ei ole tegu täiesti uue arhitektuuriga. Nii nagu Xbox One, PS4 ja PS4 Pro puhul, on ka Scorpios kasutatud AMD SoC’d (ingl. k – system-on-chip, ehk kõik kiibistiku olulised komponendid on ühe kompaktse kiibi peal). Tsentraalprotsessoriks on madala energiatarbega kaheksatuumaline Jaguar. Tänu erinevatele optimisatsioonidele, mida Microsofti insenerid on rakendanud, jookseb see protsessor 2,3 Ghz-il, mis on märgatavalt kiirem tavalise Xbox One’i 1,75 Ghz-ist.
Integreeritud graafilise protsessoriga on aga lood palju huvitavamad. Siinkohal otsustas Microsoft teha uuenduse – kui varem oli tegu 28 nm litograafia baasil AMD eritellimusel valmistatud GPU-ga, siis Xbox Scorpios on 16 nm litograafia baasil valmistatud kiip, mis baseerub AMD Polaris arhitektuuril. PS4 Pro GPU-st (rääkimata Xbox One’i omast) on see märgatavalt kiirem, nii taktsageduse kui ka muude tehniliste näitajate põhjal.
Seoses sellega, et konsoolid põhinevad SoC disainidel, sõltub tihtipeale sellise masina võimsus ka muutmälu mahust. Xbox Scorpio saab endale 12 GB GDDR5 mälu, 8 GB sellest saab masin kasutada mängude jaoks. Ülejäänud 4 GB lähevad operatsioonisüsteemile, nii voogedastuste kui ka mängude lindistamise jaoks.
Kõik need tehnilised näitajad soodustavad nii mängude kerget adapteerimist konsoolile (mis on PS4 Pro puhul olnud takistuseks) kui ka nende sujuvat jooksmist 4K resolutsioonil. DigitalFoundry sõnade järgi jookseb automäng Forza Motorsport 4K resolutsioonil 60 k/s ja seda ainul programmeerijate paaripäevase töö tulemusena. Kuigi selline lähenemine töötab kergesti ainult DirectX 12 programmeerimisliidesel kirjutatud mängudega, on lootust, et Xbox Scorpio toe saavad konsooli ilmumiskuupäevaks ka teised mängud lisaks eksklusiivteostele.
Xbox Scorpio peaks ilmuma selle aasta lõpus.