Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Taxify: vanameelsed taksod tulnuks palju varem kõrvale heita (3)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Taxify asutajad Martin ja Markus Villig
Taxify asutajad Martin ja Markus Villig Foto: Erakogu

Taxify asutajad Martin ja Markus Villig on pärast kolme tegutsemisaastat laienenud 18 riiki, ettevõte on kaasanud kaks miljonit eurot riskikapitali. Vennad on korralikult keema läinud taksoturu tingimustes valmis üllatavalt avameelselt rääkima, mida nad oma ettevõtte arenguteekonnal avastatu kohta arvavad.

Kui tulla põgusalt tagasi päris Taxify alguspäevade juurde, siis alguses rõõmustasid teie tuleku üle paljud, vanad head Tulikad ja Kroonid sealhulgas. Ühel hetkel olid aga kõik sõjas; mis juhtus?

Martin Villig: Alustasime Eestis kolm ja pool aastat tagasi ja esimene strateegia oli tõesti viia kõik taksofirmad üle ühele platvormile ja saada seeläbi Balti riikide liidriks.

Pärast esimest aastat saime aga aru, et klientide nõudlust oli rohkem kui häid taksosid, ja teiselt poolt ei leidnud me kuidagi taksofirmadega head koostöömudelit.

Asi lõppes sellega, et hakkasime tööle otse üksikute taksojuhtidega ning kuus kuud hiljem ka privaatjuhtidega. Nõudlus on igas linnas lihtsalt suurem, kui olemasolevad taksojuhid suudavad teenindada.

Mis taksofirmadele täpsemalt ei meeldinud, jäid nad «tänu teile» vahendustasudest ilma? Millestki veel?

Martin Villig: Vahendustasud taksofirmadele kindlasti probleem ei olnud. Taxify tellimusi said nad väga mõistliku allahindlusega ja müüsid neid siis oma juhtidele edasi 50-protsendilise kasumimarginaaliga.

Tagasi üles