Taxify: vanameelsed taksod tulnuks palju varem kõrvale heita

  • Aasta lõpuks pool Taxify ärist Aafrikas
  • Kasumimarginaal sissetöötatud turgudel 40 protsenti
  • Eestis uue seadusega vahe taksode ja sõidujagajate vahel kaob
  • Tulika juht: vastuolu pole ime

Taxify asutajad Martin ja Markus Villig

FOTO: Erakogu

Taxify asutajad Martin ja Markus Villig on pärast kolme tegutsemisaastat laienenud 18 riiki, ettevõte on kaasanud kaks miljonit eurot riskikapitali. Vennad on korralikult keema läinud taksoturu tingimustes valmis üllatavalt avameelselt rääkima, mida nad oma ettevõtte arenguteekonnal avastatu kohta arvavad.

Tellijale

Kui tulla põgusalt tagasi päris Taxify alguspäevade juurde, siis alguses rõõmustasid teie tuleku üle paljud, vanad head Tulikad ja Kroonid sealhulgas. Ühel hetkel olid aga kõik sõjas; mis juhtus?

Martin Villig: Alustasime Eestis kolm ja pool aastat tagasi ja esimene strateegia oli tõesti viia kõik taksofirmad üle ühele platvormile ja saada seeläbi Balti riikide liidriks.

Pärast esimest aastat saime aga aru, et klientide nõudlust oli rohkem kui häid taksosid, ja teiselt poolt ei leidnud me kuidagi taksofirmadega head koostöömudelit.

Asi lõppes sellega, et hakkasime tööle otse üksikute taksojuhtidega ning kuus kuud hiljem ka privaatjuhtidega. Nõudlus on igas linnas lihtsalt suurem, kui olemasolevad taksojuhid suudavad teenindada.

Mis taksofirmadele täpsemalt ei meeldinud, jäid nad «tänu teile» vahendustasudest ilma? Millestki veel?

Martin Villig: Vahendustasud taksofirmadele kindlasti probleem ei olnud. Taxify tellimusi said nad väga mõistliku allahindlusega ja müüsid neid siis oma juhtidele edasi 50-protsendilise kasumimarginaaliga.

Tagasi üles