Eesti ühe suurema klassikalise taksoettevõte juhi Mati Saare hinnangul eksitab täna suure hinnalanguse uudisega välja tulnud Taxify tegelikult reisijaid.
Tulika juht: Taxify kaval hinnakombinatsioon eksitab sõitjaid
«Taxify uue hinnkujundamise teema juures tuleb kindlasti ära märkida seda, et nende väljakuulutatud hind moodustub küll täpselt samadest hinnakomponentidest, nagu seda mõõdab taksonduses taksomeeter - s.o pealeistumistasu ehk start, kilomeetri tariif ja ajatariif. Aga oluline siin välja öelda , et Taxify nn. dünaamilise hinnastamise sisuks on kaval kombinatsioon, kus mõlemad hinnakomponendid töötavad üheaegselt,» ütles Mati Saar Postimehele.
Taksonduses loeb kliendile läbitud vahemaad 10 sendi täpsusega taksomeeter ning alles siis, kui sõiduki kiirus langeb alla 22 km/h,käivitub ajatariif .
Taxify täna kasutusele võetud hinnad, milles üheaegselt jooksevad nii teekonna- kui ajatasu:
- Private - kuni 13 aastat vanad autod: uued hinnad - start 0.99 eurot; 0.35 eurot/km + 0.10 eurot iga sõiduminuti eest. Miinimumhind 2.50 eurot.
- PrivateUp - viisakad ja mahukad autod: start 2.29 eurot; 0.45 eurot/km + 0.12 eurot/min
Mati Saate hinnangul on Taxify tegevus pigem transpordiettevõtte nägu, kuid selle tariifide täielik vabakasutus on hetkel kehtiva taksonduse korraldusega vastuolus ning kliendile seega eksitav.
Põhus, miks Taxify saab klientidele soodsamat hinda pakkuda, peitub Saare sõnul aga mujal.
«Teenuse hind on odavam, kui puuduvad kulutused tasulisel reisijateveol nõutavatele erinevatele riiklikele lubadele ja koolitusele. Lisaks on tõsiasjaks saamas eraisiku tulude mitte deklareerimine 2016. aasta isiklikus tuludeklaratsioonis, millest pidi riigi seisukohalt saama revolutsiooniline muudatus maksukäitumises,» tõdes Tulika juht, viidates sõidujagajate kohustusele saadud tulu deklareerida.
Mis puutub Taxify ja Uberi hinnavõitlusesse, siis märkis Saar, et kui suured tehnoloogiafirmad taksoturul konkureerivad, kannatavad tulude languse all veo teostajad ehk juhid.
«Ei üks ega teine tuntud tehnoloogiafirma ei maksa juhtidele palka ega võimalda ettedikteeritud hinnastamisega mõistlikku sissetulekut, seetõttu pole Tulika arvates selline taksondus jätkusuutlik, kuna arvestab ainult tugevama poole majanduslike huvidega,» lisas ta.