Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Läti ja Leedu sõidujagamise turul läks Eesti kahe taksoäpi Taxify ja Taxigo vahel vihaseks konkureerimiseks, kus käiku on lastud ähvardused ja päevapealt vallandamised.
Kui varem oli mõlemas riigis sõidujagamise kindel monopol Taxify käes ja asja polnud Uberilgi, siis pingeleegid tõusid kohe taevasse, kui oma osa soovis Balti naabrite juures hakata saama ka teinegi eestlaste rakendus Taxigo.
Nimelt teatas Taxigo nädala alguses, et on alustanud aktiivset laienemist seitsmele välisturule ning juba eelmisest nädalast pakuvad Taxigo äpis oma teenuseid ligi 200 Riia taksojuhti kokku kolmest taksofirmast. Juuni lõpuks loodetakse enda teenistusse saada juba 300 Riia taksot ja aasta lõpuks koguni 1000.
Mis aga juhtus, oli see, et Läti juhid ei suutnud enam kuidagi otsustada, kummale rakendusele truud olla. Üks Taxify senine partner Garant Trans läks koguni nii kaugele, et firma taksojuhid võtsid tellimusi Taxify kaudu ning promosid samal ajal klientidele Taxigo rakendust.
See vihastas loomulikult Taxify juhtkonda, kes asus vastusammule – koostöö selle ettevõttega lõpetati ning kõigile partnerjuhtidele läks laiali ähvardav SMS.
Taxify Riia meeskonna juht Juris Krūmiņš selgitas Postimehele, et Garant Transsiga tehti koostööd peaagu kaks aastat, kuid nüüd otsustasid nad võtta partneriks Taxigo.
«Nad eemaldasid oma autodest Taxify kleebised ja asendasid need Taxigo omadega. Nende juhid asusid promoma Taxigo äppi ka reisijatele, kelle nad olid endale saanud Taxify abil. See kõik viis koostöös lõpetamiseni nii antud ettevõtte, kui ka selle taksojuhtidega,» kirjeldas Krūmiņš viimastel päevadel toimunut Taxify vaatenurgast.
Tema sõnul on Taxify otsustanud mitte lubada teisi brände Riias oma autodesse. Just sel põhjusel on varem lõpetatud koostöö ka Joker Taxi nimelise ettevõttega, mis tegi oma konkureeriva rakenduse ja asus seda promoma.
Eestis pole sellist mitme kuninga teenimist Taxify ühelegi juhile keelanud. Seda kummalisem on aga sõnum, mille Taxify Riia juhtkond eile kõigile taksojuhtide saatis.
«Kui me tabame Taxify partnereid või juhte koostöölt konkurentide rakendustega, oleme sunnitud senise koostöö lõpetama,» oli selle peamine sõnum.
Taxigo asutaja ja juht Eduard Dubrovski nimetas konkurendi taolist käitumist Lätis selgelt ebaeetiliseks.
«Nad panid päevapealt 25 autole eetri kinni. Umbes 40 inimest koos oma peredega jäeti lihtsalt ilma tööta,» ütles Dubrovski Postimehele. «On ju olemas palju teisi instrumente, kuidas kliente võita ja juhte hoida. Kui nad käituvad juhtidega nagu orjadega, et piirata teistes äppides osalemine, siis on see lihtsalt vale. »
Tema hinnangul on ähvarduste tulemus see, et Taxigoga koostööd teha soovivate taksojuhtide arv on vähenenud kaks korda. «Meil on nüüd raskem, aga asjad liiguvad,» sõnas ta.
Kinnitamata andmetel on Taxify valmistumas konkurendi saabumiseks ka Leedu turule. Taxigol on selles riigis läbirääkimised käimas hetkel kolme taksoettevõttega. Keegi tundmatu on aga enda nimele registreeritud Taxigo kohaliku .lt laiendiga domeeni.
Taxify ja Taxigo peamiseks erinevuseks on see, et Taxigo ei dikteeri firmadele ette ei hindu ega kvaliteeti, samuti mitte makseviise, vaid kuvab klientidele äpis kõige selle kohta võrdleva info. «Me ei ole taksofirma, me laseme igal litsentseeritud juhil ja taksofirmal oma äri ise teha,» rääkis Taxigo juht Eduard Dubrovski.
Taxigo taksoäpp alustas tegevust 2015. aastal ja teenindab praegu üle 2000 Eesti takso kokku 40 taksofirmast.