Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Üllatav tagurlus: kas San Francisco keelab tõesti pakiveorobotid?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Marble'i pakiveorobot ja selle looja Matthew Delaney
Marble'i pakiveorobot ja selle looja Matthew Delaney Foto: GLENN CHAPMAN/AFP

Maailma tehnoloogiapealinn San Francisco võib saada esimeseks piirkonnaks maailmas, mis keelab juba eos pakiveorobotite liiklemise kõnniteedel.

«Tahan hoida meie kõnniteed jalakäijatele turvalised. Vanurid, lapsed, puudega inimesed ei suuda piisavalt kiiresti robotite eest ära põigata,» ütles väljaandele SFGate San Francisco õigusjärelevalvaja Norman Yee.

Tema sõnul ei mõtle inimesed uute ideede negatiivse poole peale enne, kui see on käes.

Yeel on ka teisi muresid: praeguste kullerite tööta jäämine, privaatsustemaatika seoses kaameratega roboti küljes ning isegi terrorism – kui keegi otsustab robotisse paigutada lõhkekeha.

Yee sõnul kaalus ta alguses robotite seadustamist, kuid jõudis hiljem arusaamisele, et kõik eeskirjad oleksid sisuliselt jõustamatud.

USAs on pakiveoroboteid testimas nii eestlaste Starship kui San Francisco päritolu Marble ja Dispatch.

Marble’i juht Matt Delaney ütles kommentaariks, et ettevõte töötab aktiivselt nii järelevalvajate kui kogukondadega, et loodavad regulatsioonid arvestaksid nii jalakäijate turvalisuse, kohalike äride, tootjate kui innovaatorite huvidega.

Virginas tegutseva transpordiuuringute keskuse Mobilty Lab esindaja Paul Mackie hinnangul on San Francisco plaan lihtsalt halb. Näiteks aitaksid robotid märgatavalt vähendada praeguste kullerautode hulka ja nende põhjustatavat liiklustihedust ning valesti parkimisest tingitud ummikuid.  

San Carlos, Redwood City ja Washington on pakiveorobotid juba seadustanud. Neid lubavad ka Virgina ja Idaho ning otsus on kinnitamisel Wisconsinis.

Tagasi üles