Me mäletame seda võib-olla kui isa, vanaisa või onu sõiduvahendit. Me vaatame sellele alati tänaval järele. Imetleme muuseumis.
Klassikaline mootorratas. Alati aegumatu.
Ümmargune esilatern. Suur mootor, esil nagu kunstiteos. Külmal päeval õhkub sellest töösoojust, nagu tuksuks tsiklis elav hing. Mugav püstine isteasend. Lai lenks kindlaks juhtimiseks. Avar sadul nii juhile kui ka kaassõitjale. Kodarveljed. Kui tuuleklaas, siis midagi sellist, mis sobituks stiilijoonega. Kui panipaigad, siis kindlasti nahkkohvrid.
Ümmargune esilatern. Suur mootor, esil nagu kunstiteos. Külmal päeval õhkub sellest töösoojust, nagu tuksuks tsiklis elav hing. Mugav püstine isteasend.
See on puhas romantika. Ja selles pole midagi imelikku, sest just selles tsiklitüübis on koos motoajalugu. Marlon Brando nahktagi 1954. aasta linateosest «The Wild One», kultusfilm «Easy Rider» (1969), paksu tallaga saapad, pöörased serpentiinid, põrguinglid...
Moto Guzzi, maailma vanimaid mootorrattatootjaid, on üldises vintage-vaimustuses biiti tabanud. Tänavu saab täpselt pool sajandit sellest, kui itaallane tõi välja oma kaubamärgi, raamile risti asetatud V-mootori, kaks silindrit täisnurga all. Praegu tootmises olevad mudelid V7 ja V9 kannavad endas sedasama 1967. aasta vaibi.
Moto Guzzi V9 Bobber on läbi ja lõhki 2017. aasta mootorratas. Euronõuetele vastav sissepritsega mootor, ABS, veojõukontroll ja muud elektroonilised lisavidinad, Brembo efektiivsed ja täpsed pidurid ja nii edasi.
Samal ajal peitub Bobberis suurepärane klassikaline mootorratas. Tänavale lükates tundub Bobber ülimalt kerge ja lihtsalt käsitsetav. Täitsa üllatav on seejuures teadmine, et tsikli tühimass on tubli 199 kilo. Seejuures keredetailid, katted jms on metallist, mis annab klassikule soliidsust (peale lülitite vist plasti polegi). V9 Bobberit toodetakse tänavu kahes värvikombinatsioonis. Ise eelistaksin proovisõidulgi olnud halli-punast-musta, kollane-must pole nagu päris see.