Škoda asendab tuntud linnamaasturi. Mida me sellest juba teame?
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tere tulemast, uus «autonool»! Nii võiks kõlada uudismudeli nimi maakeeli.
Uustulnukat on müügile oodata umbes aasta pärast.
Autoajakirjanikud kolmekümnest riigist kogunesid Stockholmi, kus maailma esmaesitlusele tuli väike linnadžiip Škoda Karoq. Arter käis kohal.
Kuuldused, et veel vastu suurt suve kavatseb Škoda lumeinimese pensionile saata, liikusid juba mõnda aega. Nüüd seatigi maailm fakti ette, et tšehhide marki edukalt teeninud väikedžiip Yeti kummardab ja lahkub lavalt. Tema asemele asub linnamaastur Škoda Karoq.
Äsja maailma esmaesitluse käigus laval poseerinud Karoq on näide Škoda linnamaasturite rivi ühtlustamisest. Poole aasta eest jõudis turule suurt kasvu ja soovi korral seitsmekohaline Kodiaq. Kahe uudistoote nimede sarnasus pole muidugi juhuslik. Škoda linnadžiibid kannavad nüüd nimesid, mis algavad K-ga, lõpevad q-ga ja seostuvad Alaskaga. Karoq on kokku pandud kahest sõnast põliselanike keeles, kes elavad Kodiaki saarel Alaska lõunakaldal – «kaar’aq» tähendab autot ja «ruq» noolt. Niisiis, kokku «autonool».
Muidugi ei piirdu ühtlustamine nimevalikuga. Et turuosas domineerib Nissan Qashqai, siis ei jäänud ka Tšehhi tootjal muud üle, kui lõpetada Yetiga proovitud omapäratsemine, saada täiskasvanulikumaks ja sobituda selgemalt peavoolusängi. Küpsed eeskujud on kontserni seest lähedalt võtta: Audi Q2 ja Volkswagen Tiguan näiteks. Karoq on Yetist mõõtmetelt pisut suurem, pikenenud on ka telgede vahe.
Väliselt on pisem Karoq puhtakujuline Kodiaqi kloon. Kui tikutopsi võrdluseks kõrvale ei pane, peaks koolitamata pilk läbima eriväljaõppe, et neil kahel vahet teha. Et alustuseks osata otsida erinevusi, näiteks esitulede juurest. Selged murdejooned, kandilise lõikega rattakoopad, lihtsa joonega esiosa on Škoda SUVide kujustuskäekirja ilusad näited. Tšehhide kujustus püsib hästi koos nii suurema kui ka väiksema mudeli peal.
Karoqist rääkides ei pääse ka sõsarmudelist Seat Atecast, kellega jagatakse platvormi ja jageletakse ostjate pärast. Et Ateca julgeb ilmutada temperamenti ja iseloomu, siis hoiame pöidlaid pihus, et tšehhidel õnnestub umbes aasta pärast müügile jõudvat Karoqi samuti omasugustest eristuma panna.
Mootorivalikusse on oodata kahte bensiini- ja kahte diiseljõuallikat, viies võimsusastmes. Valida saab kuuekäigulise manuaal- ja seitsmekäigulise automaatkäigukasti vahel, esiveole lisaks on saadaval ka nelikvedu. Sõidurežiimide valikus lubab off-road-režiim teha nelikveolisest Karoqist arvestatavate maastikomadustega masina. Juhiabisüsteemide nimekiri tõotab tulla helde, sisaldades pisitasa enesestmõistetavaks muutuvaid mugavusi, nagu sõidureas hoidja, kohalduv püsikiirusehoidja, ummikus liikumise abimees, pimenurgahoiatus ja avariipidurdus linnakiirusel.
Enesestmõistetavalt rõhutavad tšehhid auto ruumikust ega unusta märkimast, et Karoqil on klassi suurim pakiruum. Lisavarustusena pakutakse ühekaupa liigutatavaid ja täiesti eemaldatavaid tagaistmeid, nii et Karoqist saab teha korraliku kaubiku.
Esimest korda Škodade ajaloos lubab Volkswageni kontsern Karoqil kasutusele võtta täisdigitaalsed näidikud, nagu need said kunagi tuntuks Audidel ning on praegu saadaval näiteks uuel Volkswagen Golfil. Karoqi tulevikus räägitakse ka võimalikust kähkusõiduki ambitsioonidega mudelist vRS ning plaanis on kuuldavasti ka pistikhübriidi arendamine.