Uus lehekülg e-residentsuse arengus: Soome maksevahendaja pani õla alla

Aivar Pau
, tehnikaportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Maido Parv

Maailmas laia kõlapinda leidnud Eesti e-residentsuse programm astus täna suure sammu edasi, kui koostöös Soome makseasutusega Holvi asuti pakkuma võimalust luua uusi ettevõtteid koos arvelduskontoga ilma Eestit külastamata.

E-residentsus on programmi juhi Kaspar Korjuse sõnul katseaja edukalt läbinud ning nüüd saab Eesti pakkuda teenuseid kõikjal üle maailma täiesti digitaalsel kujul.

Seni pidid e-residendid ettevõttele arvelduskonto avamiseks Eestis siiski vähemalt korra kohal käima, tõestama siin oma otsest seost Eestiga ning see tingimus takistas eriti kaugematest riikidest pärit e-residentidel uute ettevõtete loomist.

Holvi teenuse abil saavad e-residentide ettevõtted teha ülekandeid vaid eurodes teisele IBAN-kontodele SEPA-piirkonnas. Samas on võimalus kasutada muidugi näiteks Transferwise’i sarnaseid teenuseid, et teha ülekandeid ka teistes valuutades.

Konto avamiseks tuleb ettevõtjail olla juba Eesti e-resident - sellega kaasaskäiva elektroonilise kaardi abil on võimalik end e-kanalites tutvustada. Lisaks tuleb edastada koopiad oma dokumentidest ning ettevõte peab olema juba loodud.

Holvi teenus annab ettevõtteile EU IBANi kõrval ka Mastercardi deebetkaardi, mille abil on võimalik raha välja võtta kõikjal maailmas ja kõikides valuutades.

Holvi teenuse piiranguks on aga see, et selle abil ei saa kontosid luua USA kodanikud (Holvi ei toeta FACTA aruandlust) ning rahvusvahelise piirangu all olevate FATF-riikide kodanikud (Afganistan, Bosnia ja Hertzegovina, Põhja-Korea, Etioopia, Iraan, Iraak, Laos, Süüria, Uganda, Vanuatu ja Jeemen).

Holvi on saanud Soome finantsinspektsioonilt maksevahendaja litsentsi. Tema pakutav konto on maksekonto. Ettevõte on asutanud 2011. aastal Soome ettevõtjad, keskendudes väike-ettevõtjate ning vabakutseliste professionaalide teenindamisele. 2016. aastal omandas Holvi rahvusvaheline pangandusgrupp BBVA.

Holvi juhatuse esimehe Antti-Jussi Suomineni sõnul on ettevõtete hulk maailmas üldiselt tõusuteel, kuid peaaegu kõikjal on neil probleeme heal tasemel finantsteenuste kättesaadavusega. «Oleme jälginud e-residentsuse arengut algusest peale ja usume, et koos saame aidata kaasa paljude edukate ettevõtmiste sünnile,» lisas ta.

Eesti on ainus riik maailmas, mis pakub e-residentsust. Eesti e-residendid võivad interneti teel asutada ettevõtte, seda kaugjuhtida, taotleda konto avamist ja krediitkaarti, teha e-panganduse tehinguid, saada ligipääsu rahvusvahelistele makseteenuste pakkujatele, esitada maksudeklaratsioone ning digitaalselt allkirjastada dokumente ja lepinguid.

Praegu on Eestil ligi 19 000 e-residenti kokku 138 riigist, e-residendid on loonud ligi 1600 uut ettevõtet ja e-residendid on seotud üle 3000 ettevõttega.

LHV Pank: maksevahendajatel on oma koht

LHV Panga jaepanganduse juht Andres Kitter märkis uudist kommenteerides, et Holvi teenuste avamine e-residentidele on väga positiivne uudis.

«Mida rohkem on e-residentidel pangateenuse pakkujaid, seda edukam on tervikuna kogu projekt. Pangateenuste turg on avatud ja maksevahendajatel, nagu näiteks Holvi, on kindlasti oma koht,» ütles ta Postimehele.

Transferwise tõi sel nädalal turule uue teenuse Borderless, mis on Kitteri sõnul samuti ettevõtjale väga mugav lahendus makseteenuste kasutamisel.

«LHV pakub e-residentidele teenuseid tavapärases vormis, samuti teeme aktiivset koostööd e-residentidele tervikteenust pakkuvate ettevõtetega nagu LeapIn,» märkis Kitter.

SEB: seos Eestiga on oluline

SEB esindaja Evelin Allas märkis, et täna saavad  Eesti residendist SEB erakliendid avada SEB Pangas oma ettevõttele konto üle telesilla. E-residentidele pakutakse hetkel teenust sel juhul, kui tal on Eesti isikut tõendav dokument ja ta on olemasolev SEB eraisikust klient.

«SEB jaoks on oluline, et kontot avada sooviva ettevõtte äritegevus oleks seotud Eestiga. Pangana soovime omada selget ettekujutust sellest, milles seisneb kliendi äri ja miks ettevõtte konto peab olema avatud just Eestis asuvas pangas,» lisas ta. «Pangariskide seisukohalt oluline ei ole e-residentsus, vaid ettevõtte (kliendi) profiil tervikuna, tema käitumine panga kliendina ja seoses Eestiga.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles