Lisaks: Silberaruto on juba oma ettevõtte sees tegelikult bränditemaatikat kasutades oma logo kasutusele võtnud – seda dokumendikaante näol.
Aga edasi turismifirma. Asi veelgi hägusem – polnud plaaniski kohe kasutada, tehti hoopis ettepanekuid. «Kumari Reisid pöördus meie poole tagasisidega ning ettepanekutega loodusturismi sõnumite arendamiseks,» tunnistas Reinson ja märkis, et valdkondlike sõnumitega ei ole EAS jõudnud tegelikult edasi tegeleda.
Palju paremini on juhuvaliku kolmanda osapoolega – nemad on tellinud tõesti EASi käest kaks lahtrullitavat plakatit ja kasutavad neid tõesti Eesti tutvustamisel.
Hilisemast vestlusest EASiga selgus, et ega päris hästi ise ei teatud, mis tabel ajakirjanikule saadeti ning lubati see korda teha. «Selle tabeli korrastamine võtab aega, sest bränditeenuse juht peab käsitsi iga e-maili läbi käima – no igal juhul peab ta seda tegema, sest kasutajate arv on ka meie enda tulemuskaardil,» kõlas EASi turundusüksuse lubadus.
EAS ise väga aktiivne kasutaja
Kui ettevõtluse kasutatavuse andmete usaldusväärsusega väga hästi ei läinud, siis EASi enda projektide, riigiasutuste ja erialaliitude poolt on uue brändi kasutamine olnud tõesti silmatorkav ja usutav. Ka asjaosaliste endi kinnitusel. Ehk nüüd järgneb klassikaline statistikauudis, nagu Postimees neid ikka kõikvõimalikel teemadel avaldab.
Esmajoones on nüüdseks uue brändi nägu ja fonti kõik EASi hallatavad veebikeskkonnad, kõige tuntuim neist on hetkel vast e-residentsuse portaal eresident.gov.ee.
«Kõige suurem kasutaja on muidugi meie Turismiarenduskeskus, sest nemad teevad ka kõige enam – kampaaniaid, Simple Sessioni, Otepää suusatamise MK-etappi, väga palju erinevat trükimaterjali,» märkis Piret Reinson.