Captur on kahtlemata linnaauto. Kui võtate ta kõige väiksema ehk 0,9-liitrise ja kolmesilindrilise bensiinimootoriga, siis tuleb leppida, et «sajani» jõudmiseks kulub 90 hj arendaval jõuallikal 13 koletupikka sekundit. Kolm sekundit kärmemalt viib sihile 1,2-liitrine bensiinimootor, mis arendab juba 120 hj ja millel paariliseks automaatkäigukast. Mis põhjusel peaksite Capturi soetama diiselmootoriga, ületab mu kujutlusvõime piirid.
Linnasõidul ei sega peadpööritava dünaamika puudumine kuigivõrd. Linnatuur Kopenhaagenis näitas, et manuaalkäigukasti sidur on kriipsupealt nii tundlik kui vaja (ja mitte rohkem!) ning 1,2-liitrine jõuallikas foori tagant minekul koperdama ei jäta. Nähtavus külgedele võiks sutsuke parem olla, eriti niisuguses asulas, mida valitsevad jalgratturid. Maanteel saab kõik tehtud, kui tegutseda tähelepanelikult ja mõistlikult.
Praktilisele poolele lähenetakse siin kui disainiküsimusele. Tulemus? Hästi lahe sahtlina välja tõmmatav kindalaegas. Esiistmete seljatugede tagumiselt küljelt ei leia istmetaskuid, vaid rea kumminööre. Mõnede asjade jaoks hea, aga pisividinaid sinna juba ei pane.
Renault Captur
ZEN TCe 120 EDC
Mootor: 1197 cm3, R4, bensiin, turbo, 120 hj, 205 Nm
Jõuülekanne: automaatkäigukast, esivedu
Sooritus: 0–100 km/h 10 s, 192 km/h
Kulu: 5,5 l / 100 km, 125 g/km CO2
Mass: 1184 kg
Hind: alates 14 190, sellel mudelil alates 17 190 eurot