Uute sõiduautode turg liigub kullasoonel (1)

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Autotootjatel läheb hästi.
Autotootjatel läheb hästi. Foto: Alar Truu

Juunis kasvas Eestis uute sõiduautode müük koguni 33,7 protsenti ja veelgi võimsama kasvu tegi tarbesõidukite turg.

Eestis müüdi juunis 2666 uut sõiduautot ehk 672 rohkem kui möödunud aasta juunis, andis AMTEL pressiteate vahendusel teada. Kuue kuuga on tänavu müüdud 13332 uut sõiduautot, mis ületab eelmise aasta kuue kuu müügi 13,4 protsenti.

Kõige populaarsemaks olid tänavu esimesel poolaastal väiksema keskklassi autod, mille turuosa oli 23,2 protsenti. Tarbijatele meeldisid ka keskmised maasturid (20 protsenti) ja keskautod (15,2 protsenti). Eksporti läks juunis 77 uut sõiduautot ja esimese poolaastaga kokku 597. Uute sõiduautode osakaal kogu impordist moodustas juunis 58 protsenti.

Populaarsuses edetabelit automarkide osas juhivad nii juunis kui ka esimesel poolaastal samad kolm marki – Toyota, Škoda ja Volkswagen. Kuue kuuga on tarbijad eelistanud Toyota autosid 2281 juhul, Škoda sõiduautosid on müüdud 1709 ja Volkswageneid 1029.

Mudelite osas juhib kuue kuu kokkuvõttes edetabelit Škoda Octavia 672 autoga, järgnevad kaks Toyota mudelit, Avensis ja RAV4, vastavalt 506 ja 462 autoga.

Tarbesõidukeid müüdi juunis 566, mis ületab eelmise aasta juunikuu müügi 39,1 protsenti. Esimese poolaastaga on Eestis kokku müüdud 2995 uut tarbesõidukit, mis ületab möödunud aasta sama perioodi müügi 11,9 protsenti. 

Markidest eelistasid tarbijad nii juunis kui ka esimesel poolaastal enim Citroeni, millele järgnesid Renault ja Peugeot. Veokeid müüs juunis enim Scania, mis on olnud edukaim ka esimese poolaasta kokkuvõttes.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles