Garantiiga sõidukit võib hooldada ka väljaspool esindust

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Peeter Langovits.

Automüüjate käest garantiiga soetatud sõidukile võib hooldus- ja remonditöid teha ka väljaspool ametlikku esindust, ilma, et automüüja peale seda kehtiva garantii lõpetaks.


Nimelt kehtib Euroopa Liidus määrus, mille kohaselt ei tohi sõidukitootjad ette kirjutada, et garantii lõpeb, kui sõiduki hooldus- ja remonditöid ei tehta nende volitatud esindustes, vaid näiteks sõltumatutes remonditöökodades.

Amserv Grupi müügijärgse teeninduse direktor Margo Kivilo nentis, et kõnealune määrus kehtib Eestis tegelikult juba alates meie liitumisest Euroopa Liiduga.

Tema hinnangul suures plaanis selline määrus kohalikku turgu ei mõjuta, kuid kindlasti on olnud ja on ka edaspidi üksikuid n-ö isetegijaid.

Selle all peab Kivilo silmas kliente, kes näevad võimalust ise hooldada oma sõidukit või siis pöörduvad näiliselt soodsama remondikoja poole hoolduse teostamiseks.

«Teatud ohud ja riskid auto kasutaja jaoks siin tõesti peituvad. Lihtne tõde on see, et tänapäeva autode hooldus ei ole pelgalt õli vahetus ja uue õlifiltri paigaldamine, vaid iga hooldusega on tootjatehase poolt ette antud soovituslik nimekiri töödest, mida tuleb teha,» selgitas Kivilo.

Peamiselt on need kontrollid ja reguleerimised, lisaks kuluosade vahetamisele. Seda teadmist aga ei pruugi auto omanikul endal olla ja tihtipeale autoomanikud ka ei küsi sellist informatsiooni enne, kui hakkavad autot hooldama.

Samuti on teatud tööoperatsioonide täitmiseks hädavajalikud tootjatehase eritööriistad, mida igal autoomanikul ei pruugi olla ja seetõttu jäävad mõned tööoperatsioonid hoolduse käigus teostamata. Sellisena aga on hooldustööd Kivilo sõnul poolikud.

Ka Audisid müüva Reval Auto müügijuht Lauri Ligi märkis, et kõnealune määrus otseselt kohalikku turgu ei mõjuta.

«Lõpuks otsustab iga autoostja ise, kuidas oma autot hooldab, kuid alati teavitame klienti, et mitte-sertifitseeritud töökojas hooldamine võib tuua kaasa teatud riske: paigaldatakse teadmatusest mitte ettenähtud õlifiltreid vms. Mitte-sertifitseeritud töökodadel puudub täielik teave erinevate mudelite hooldamise juhiste kohta jne.»

Ligi lisas, et kui klient soetab neilt garantiilise sõiduki ja hooldab seda kuskil mujal, siis automaatselt kindlasti garantiid ei tühista - selline suhtumine lihtsalt ei oleks võimalik.

Samas oleneb kõik ka probleemist. Kui klient teeb ikkagi tavapärase õlivahetus-hoolduse kuskil mujal ning sõidukile paigaldatakse päris mitte õiged õlifiltrid ning sellest tulenevalt tekivad õlis valed sademed, mille tulemusena näiteks mootor kokku jookseb, siis selline juhtum garantii alla ei lähe.

«Kuid sellist asja päris peale vaatamisega ka ei otsustata – selle kohta tehakse vastav juurdlus ja tehakse konkreetselt selgeks, millest tulenevalt eelpool mainitud mootori kokkujooks toimus.

Tehasepoolne suhtumine ei ole mingil juhul garantiijuhtumitest kõrvale hoida, pigem olulisim on probleemi kirjeldus ja tagamaad, millest mingi konkreetne juhtum tulnud on,»lisas Ligi.

Margo Kivilo lisas, et juhtudel, kus hooldus on tehtud väljaspool ametlikku esindust, puudub üldjuhul informatsioon auto hoolduste kohta.

Seega tuleb auto omanikul alati tõestada dokumentaalselt, et kõik hooldused on eelnevalt teostatud vastavalt tootjatehase soovitustele ja kasutatud on tootjatehase standarditele vastavaid varuosasid ja vedelikke.

Varuosade puhul on vajalik omada ka varuosade sertifikaate, tõendamaks antud toote standarditele vastavust.
«Loomulikult käitume meie vastavalt seadusele ja siinkohal kitsendusi kliendile ei sea.

Küll aga informeerime kindlasti klienti võimalikest ohtudest ja sellega seonduvatest võimalikest tagajärgedest. Mis puutub garantiiperioodi ja kehtivust, siis see jääb loomulikult kehtima,» kinnitas Kivilo.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles