Vaata ja võrdle! Kumb on parem: Nissan Qashqai või Nissan X-Trail?
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mudelivärskenduse läbi teinud Qashqai ja X-Trail jõuavad Eestisse sügisel.
Qashqai: vähimagi kahtluseta hea argiauto. Tsipa veel parem kui enne.
X-Trail: suur ja säästlik auto rahumeelsele inimesele. Ei jää hätta raskel teel.
Mõned mudelid lihtsalt on edukamad kui teised. Mis, nii veider kui see ka pole, tähendab värskenduskuurini jõudnud menuki puhul loovimist mitme kari vahel. Mis saab, kui muudad vähe, kas konkurendid astuvad kannale või tuiskavad mööda? Kui uuendad liiga hoogsalt, kas on oht edu valem ära lörtsida? Nissan Qashqai ja X-Trail teevad rehkendust.
Müüvad meeletult, aga kui meeletult?
Qashqai
Kuidas küll aeg lendab! See juhtus juba kümme aastat tagasi, kui Nissan tegi julge sammu ja loobus mängimast luukpärade peale. Panus tehti hoopis keskmist mõõtu linnadžiibile ja Qashqai oligi sündinud. Selle otsusega tõmbas Nissan oi kui pika kõrre. Mudel vormis sedavõrd paljude autoostjate soovid, unistused ja vajadused, et seda on müüdud Euroopas koguni 2,3 miljonit. Hoolimata sellest, et Qashqail on praeguseks konkurente kogunenud paarikümne ringis, hoiab ta jätkuvalt enda käes kümnendikku turust. **************************************************************
X-Trail
Kas te teadsite, mis on maailmas enim müüdud Nissani mudel? Jah, see on X-Trail. Selle nime all pole siiski seitsmeteistkümne aasta jooksul müüdud kõiki 3,7 miljonit eksemplari – populaarne peredžiip kannab näiteks Ameerikas nime Rouge. Eelmisel aastal X-Traili paraad jätkus, see oli kõige menukam linnamaastur maailmas. Nissani turundusgurud kinnitavad, et X-Traili ostavad pered, kes armastavad õues tegutseda. Kui nende sõnad paika peavad, siis avastas läinud aastal 40 protsenti rohkem Euroopa peredest endas soovi õue minna, selle kinnituseks toodi majapidamisse X-Trail.
Mida üldse muuta, kui niigi läheb hästi?
Muuta tuleb nii vähe kui võimalik. Samas, muutused olgu nähtaval kohal ja hoidku mudelit moodsana. Platvorm on mõlemal mudelil sama, nii et ratsionaalne on muutused läbi viia sünkroonis.
Nii Qashqail kui X-Trailil saab nüüd keerata uue tegumoega rooli. Juhtimisvahendit esitleti esimest korda uuel Micral. Võru alumist osa on sirgemaks õgvendatud, et juhi põlvedel oleks rohkem ruumi ja et üleüldse jääks sportlikum mulje. Qashqai kliendid kurtsid, et eelmise rooli puhul jäid näidikud varju, uue lõikega on see mure küll kadunud. Rool istub hästi kätte ning esimest korda X-Traili ajaloos on saadaval roolisoojendus.
Mõlemad mudelid on juurde saanud ka ühe varustusetaseme ning pehmemate ja paremate materjalidega sõitjateruum näeb tippvarustusse rüütatult argiauto kohta juba väga peen välja. Kaheksa kõlariga helisüsteemi on Boselt.
Autode esiosad on üksjagu ümber tehtud. Iluvõre on senisest laiem, uued on ka päeva- ja udutuled. Värske lõikega tagatuled on silmatorkavamad, samamoodi nagu Nissanite katusele jõudnud uus haiuimekujuline antenn. Välimus on läinud teravamaks ja jooned veel selgemaks.
Juhti abistavat tehnoloogiat oli mõlema mudeli pardal juba ennegi üsna uhkesti. Uut on sedajagu, et manuaalkäigukastiga kallakult kohaltvõtmise abimees suudab nüüd autot paigal hoida kuni kolm minutit. Nissani hädapidurdusabi tehnoloogia oskab tuvastada jalakäijaid, pimeala jälgimise süsteem töötab nüüd toetudes radariandmetele ning on seetõttu varasemast täpsem. Parkimiskohalt tagurdavat juhti aitab esimest korda Nissani pardal tagant läheneva sõiduki eest hoiatav tehnoloogia.
Kuidas sõidab?
Qashqai
Korralikult ja kindlust sisendavalt, igati sümpaatselt. Suuri tundeid ei maksa otsida, Qashqaist oodatakse tublit argiautot. Seda ta vähimagi kahtluseta on.
Ole sa kui tipus tahes, midagi saaks alati veel paremini teha. Istmepadi võinuks veelgi pikem olla, kuigi istmedki läbisid värskenduskuuri. Nähtavust kippus segama armatuurlaua plasti kohati tugev peegeldus esiklaasil. Aga need on pisiasjad. Potentsiaalselt ohtlikum muutuja Qashqai edu valemis on meediaseade. Konkurentide samasugustele riistapuudele mõeldes oodanuks rohkem ja moodsamaid ümberkorraldusi.
Mootorivalikus ega jõuülekandes pöördelisi muutusi pole. Variaator-automaatkäigukast jäeti sel korral ümberkorralduste käigus moodsama lahendusega asendamata. Käsitsi käiguvahetus tähendas nõudlikes tingimustes, nagu proovisõidul Austria mägedes, piisavalt toimetamist käigukangiga, et hoida madalatel pööretel vaevlema kippuvate jõuallikate pöördeid sobivas vahemikus. Aga vaadakem tõele näkku: kui sageli te satute nõudlikesse tingimustesse? Harva, kui üldse. Roolisüsteemis tehtud täienduste tõttu on roolimine nüüd hästi tasakaalus ja tunnetustki jätkub omajagu.
X-Trail
Suur ja säästlik auto rahumeelsele inimesele. Meeldivalt töötav vedrustus, mis on maanteel mugav ja tuleb kenasti toime raskemate teeoludega. Turnisin nelikveolise X-Trailiga Austrias kummalisel, pooltööstuslikul ja kohati mäekülgedel rippuval kruusateel. Nutikat nelikvedu saab lukustada, kiiruse kasvades lülitab see end ise taas esiveolisesse sõidurežiimi tagasi. 21 cm kliirensiga X-Trail on lihtsalt juhitav, manuaalkäigukast eeldab küll toimekat tegutsemist, kuid võimaldab hoida pöördeid sobivas vahemikus. X-Trail isegi ei ürita näida sportlikuna, see-eest maastikuvõimetest peaks omanikele kuhjaga piisama.
Eelmisest mudelist on uus X-Trail 50 mm pikem (4690 mm), pakiruumi mahtu lisandus pea märkamatu 15 liitrit, kokku mahub jalavibutusega avanevasse hoidlasse 565–1996 liitrit. Neil, kes armastavad reisida mööbli, raamatukogu ja portselaniga, on ehk huvitav teada, et X-Trailis leidub üheksa varianti, kuidas tagaistmeid ette-taha nihutada, seljatugede kaldenurka muuta, maha käänata või kasutada pagasi jagamise süsteemi.
Kasutu fakt
Qashqai
Kõige kuulsamaid Pärsia vaipu on läbi aegade valmistanud qashqai’d. Selle rändhõimu valmistatud vaibad on kootud iseäranis pehmest Shirazi villast (mitte segi ajada viinamarjasordiga!) ning tuntud oma erksate värvide ja rikkalike mustrite poolest.
X-Trail
Järgmise aasta kevadel esitleb Nissan süsteemi ProPILOT, mis ühendab kohalduva kiirusehoidja, sõidureas hoidja ja ummikus liikumist abistava tehnoloogia. Isejuhtiv auto on praegu võlusõna, mida tahab suurte tähtedega kirjutada iga embleem.