![Isejuhtivate veokite kolonn](http://f8.pmo.ee/4pITFUWqJ_KX-eU2Jurv2ycNlX8=/1442x0/filters:format(webp)/nginx/o/2017/08/25/7025897t1hadae.jpg)
Inimkond on tehnoloogia arendamisel jõudnud järgmise olulise sammuni, mis toob Euroopa teedele juba järgmisel aastal isejuhtivate veoautode kolonnid.
Inimkond on tehnoloogia arendamisel jõudnud järgmise olulise sammuni, mis toob Euroopa teedele juba järgmisel aastal isejuhtivate veoautode kolonnid.
Tehnoloogiat on piiratud territooriumil Hollandis testitud juba mõnda aega kahe veokiga, nüüd teatas Briti valitsus, et selle riigi peamistele maanteedele jõuavad esimesed kolonnid hiljemalt järgmise aasta lõpuks, kirjutab BBC.
Leping katsete tegemiseks sõlmiti Transpordi Uurimislaboratooriumiga (Transport Research Laboratory – TRL). Partneriteks on Hollandi veokitootja DAF Trucks, Briti nutitehnoloogiaettevõtte Ricardo ning Saksamaa logistikaettevõte DHL.
Sõitma hakkab kuni kolm veoautot ning autorongi kiirendusi, pidurdamisi ja manöövreid kontrollib neist eespool sõitev juhtveok.
Täpsemalt tähendab see seda, et autod on omavahel elektrooniliselt ühenduses ja juhtveoki kiirendused ja pidurdamised peegelduvad olematu viivitusega ka tagumiste autode puhul. Esialgu on igaks juhuks inimesed veokites, et kontrollida roolikeeramist.
Lisaks Hollandile on isejuhtivate rekakolonnide tehnoloogiat arendatud USAs, Saksamaal ja Jaapanis.
Skeptikute hinnangul saavad sellised kolonnid sõita vaid suurtel mitmerealistel maanteedel, kuna põhjustaksid mujal probleeme teistele liiklejatele – neist on raske mööda sõita ja nad varjavad liiklusmärke.