Suvi on jõudsalt möödunud ja nii ka enamiku Digitarga lugejate puhkusereisid. Viimastest on meie telefonidesse ja päris kaameratesse jäädvustunud tuhandete ja tuhandete kaupa fotomälestusi nähtud paikadest ja inimestest. Eredamad hetked neist on ilmselt juba jõudnud ka sotsiaalmeediasse. Kindlasti väärivad mõned reisid aga paremat kajastamist ja sõpradele tuttavatele jagamist. Allpool jagame mõned juhtnöörid, kuidas seda paremini teha, kirjutab Erki Oras tehnoloogiaportaalist Digitark.
Puhkusefotod tehtud! Mis edasi?
KIIRUS ON OLULINE
Mälestuste jagamisel pead sa olema kiire ja kategooriline, sest elukogemused on näidanud, et piltide jagamise tõenäosus kahaneb ajas geomeetrilises progressioonis. Kui reisile järgmisel päeval on jagamise tõenäosus 99%, siis juba teisel päeval on see 70%, sellele järgneval päeval 22% ning nelja päeva pärast 0,0001%. Seda kõike mitte laiskuse pärast, vaid seetõttu, et sul on lihtsalt muu tegemist. Seega ei maksa piltide detailsele lihvimisele väga palju aega ohverdada, vaid need juba esimesel võimalusel üles riputada.
VALI HOOLIKALT
Digikaamerad võimaldavad igast olukorrast, detailist või kohast klõpsida lõputul arvul pilte. Tegelikult on isegi soovitav teha igast võtteväärsest pildist mitu kaadrit, soovitavalt erinevate nurkade alt. Küll aga ei tasu oma tuttavaid ja lähedasi kõikide nende proovikaadritega vaevata, vaid valida nende seast välja parim ning ülejäänud südamerahuga prügikasti visata. Tegelikult oleks isegi nupukas teha piltide valimist koos mõne objektiivsema pilguga kaaslasega, kelle nõuannetele toetudes on kergem pildiballastist loobuda. Usu, tuttavad on tänulikud pigem väiksema ja sisukama fotogalerii eest, mille vaatamine võtab vähem nende väärtuslikku aega.
LOO LUGUSID
Püüa oma kaleidoskoopilistest mälestuskildudest moodustada järjepidev lugu. Vaatajatel on seda palju põnevam vaadata ja parem meeles pidada. Samuti jääb ka sulle endale sellest puhkusest parem pilt ka aastakümneid hiljem. Seega pane pildid kenasti loogilisse järjekorda.
Digitark.ee/SAADE räägib tehnoloogiast ja inimestest selle taga – vaata ja mõtle kaasa!
- Sul on ka teema pakkuda? – räägi meile sellest!
- Kuidas olla Digitargem?