Uute sõiduautode müük Eestis jätkus tõusulainel ka augustis ja samuti kasvas tarbesõidukite müük. Viimaste aastate enim müüdud automargile Toyotale astus augustikuu müüginumbrite poolest kandadele Škoda.
Škoda tõrjub Toyota eestlaste südameist
Augustis müüdi Eestis 2049 uut sõiduautot, mis ületas möödunud aasta augustikuu müüginumbrid 11,9 protsendi võrra. Tänavu kaheksa kuuga on Eestis kokku müüdud 17 399 uut sõiduautot ehk 12,2 protsendi võrra rohkem, kui mullu samal perioodil.
«Uute autode müük on kerges tõusus, kuid oleme veel kaugel sellest joonest, kus Eesti autopargi keskmine vanus vähenema hakkaks,» kommenteeris AMTELi tegevjuht Arno Sillat.
«Praegu veavad numbreid üles üldine majanduskasv, sellest tulenev vajadus ja võimalus pargi vahetuseks ettevõtetel ning eraisikute maksevõime tõus ja autoturu korrastumisele järgnenud aktiivne liikumine kasutatud autode (sise)turul.»
Väiksema keskklassi autod olid augustis 22,8 protsenti turuosaga kõige populaarsem segment, millele järgnesid keskmised maasturid ja keskautod, vastavalt 22,2 protsenti ja 16,3 protsenti. Eksporti läks augustis 94 uut sõiduautot.
Viimaste aastate enim müüdud automargile Toyotale tõusis augustikuu müüginumbrite poolest kandadele Škoda – neid marke sõiduautosid müüdi vastavalt 341 ja 325. Kolmandaks enim läks kaubaks Renault’d – 146 autot. Mudelitest müüdi augustis kõige rohkem Škoda Octaviat (123 autot), järgnesid Toyota Avensis (89) ja Škoda Kodiaq (84).
Juulikuise kerge languse järel pöördus augustis taas tõusule ka uute tarbesõidukite müük, milliseid müüdi 452 ehk 3,2 protsenti rohkem kui mullu. Kaheksa kuu kokkuvõttes püsib tarbesõidukite turg aga 9,3 protsenti plusspoolel. Automarkidest jagasid võrdselt 65 müüdud sõidukiga esikohta Citroen ja Peugeot. Kolmandaks enim läks kaubaks Volkswageni tarbesõidukeid. Veokite segmendis oli augustis edukaim Scania 22 müüdud veokiga.