Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Taxify tõmbas juba pidurit oma tegevusele Londonis

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Taxify sõidujagamisteenus.
Taxify sõidujagamisteenus. Foto: INTS KALNINS/REUTERS

Eesti päritolu sõidujagamisettevõte Taxify peatab ajutiselt oma tegevuse Londonis, kuna kohalik transpordiamet seadis kahtluse alla nende tegevuslitsentsi.

Taxify teatas täna, et peatab ajutiselt oma teenuse Londonis, vahendab Reuters. Eesti päritolu sõidujagamisettevõte toob põhjusena välja Londoni transpordiameti otsuse, mille kohaselt ei vasta nende tegevuslitsents nõuetele.

Alles selle nädala alguses andis tänaseks 25 linnas tegutsev Taxify teada laienemisest Londonisse. Seni on ettevõte tegevuspiirkond piirdunud Kesk- ja Ida-Euroopa ning Aafrikaga. Küll aga teatas Londoni transpordiamet samaaegselt, et neile teadaolevalt ei ole ettevõttel olemas kohalikul turul opereerimiseks vajalikku tegevuslitsentsi.

«Taxifyl puudub Londoni linna litsents sõidujagamisteenuse pakkumiseks,» kinnitas eilses pressiteates Londoni transpordiameti kõneisik. «Me hetkel uurime nende tegevuse ulatust ja sisu ning sellest sõltuvad ka meie järgmised sammud,» lisas ta. Ka lubas Londoni transpordiamet täiendavat infot tänase päeva jooksul.

Taxify enda sõnul tegutsevad nad Londoni sõidujagamisettevõtte City Drive Services tarkvaral, mis ühendab autojuhte ja reisijaid ning sellel ettevõttel on olemas Londoni linna tegevuslitsents. City Drive Services tegutseb 2014. aastast.

Taxify kinnitusel suutsid nad esimese kolme päeva jooksul liita oma võrgustikuga 3000 autojuhti ning 30 000 kasutajat laadis nende päevade jooksul alla nende äpi. Ettevõtte sõnul on nad avatud diskussiooniks, et lahendada olukord kohaliku transpordiametiga.

Küll aga ei pruugi see nii lihtsaks kujuneda, sest alles selle aasta märtsis jäi Uber kaotajaks vaidluses Londoni transpordiametiga, kes selle tulemusel muutis kohalikku tururegulatsiooni veelgi rangemaks. Hiljem küll sai Uber õiguse selle otsuse edasi kaevata.

Londoni transpordiametil on muuhulgas ka plaan maksustada sõidujagamisettevõtteid kõrgema maksumääraga, kuna valdkonna reguleerimiseks vajab amet lisaressursse.

Tagasi üles