Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Londonist välja söödud Taxify lajatab vastu (3)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Markus Villig
Markus Villig Foto: Taxify

Londonis sel teisipäeval tegevust alustanud ja kolm päeva hiljem selle lõpetanud Eesti sõidujagamise vahendaja Taxify leiab, et selles linnas valitseb kõige vaenulikum, aeglasem, salalikum ja lisaks senist monopoli soosiv transpordiregulaator.

«London on meid üllatanud kõige vaenulikuma transpordiregulaatoriga, kellega meil iial on tulnud kokku puutuda,» ütles Taxify tegevjuht Markus Villig ettevõtte ajaveebis.

Villig viitab asjaolule, et Taxify esitas juba neli kuud tagasi Londoni transpordiametile TfLile taotluse eraõigusliku autorendilitsentsi saamiseks ja on selle aja jooksul üle 20 korra ametiga ühendust võtnud, kuid pole siiani saanud mingisugust vastust.

Just seetõttu olevat Taxify  omandanud juba litsentsi omava ettevõtte City Drive Services, pani oma teenuse käima selle alt ja teavitas otsusest 28. augustil ka TfLi.

«Meie suureks üllatuseks käivitas TfL teenuse käivitamise järel ilma kontakti võtmata salaja uurimise ja asus tegema läbi Taxify sõidutellimisi ning ähvardama juhte litsentsist ilma jäämisega,» kirjeldas Markus Villig edasist sündmuste käiku, kus muidu nii aeglane TfL järsku ülimat operatiivsust üles näitas.

Seejärel – kolm päeva hiljem – tegi TfL avalduse meediale ja nõudis Taxifylt kohest tegevuse lõpetamist. Möödus veel 12 tundi ja litsentsita jäeti ka City Drive Services – väitega, et omanikevahetus kujutab endast ohtu londonlastele.

«Oleme kindlad, et TfLi argumentidel pole mingisugust alust ja me taotleme seetõttu kohe litsentsi tagasi,» lubas Villig. «Vaatamata Taxify parimatele püüetele, konsulteerimistele ja vastavusele viimisele Londoni nõudmistele, on TfL teinud kõik nende võimuses oleva, et kaitsta senist eraõiguslikku sõidujagamismonopoli (viide Uberile – toim).»

Villig lubas, et Taxify teeb kõik, et ettevõte saaks Londonis tegevust jätkata.

Taxify all asus teisipäeval teenust pakkuma 3000 juhti ning üle 30 000 linnakodaniku oli teenusega liitunud. Ettevõttes ostis kuu aja eest 13-protsendise osaluse ja tegi 10-miljonilise investeeringu Hiina sõidujagamisettevõte Didi.

Taxify tegutseb juba 19 riigis.

Tagasi üles