Aitamaks orkaan Irma eest evakueeruvaid kliente, pikendas Tesla ajutiselt oma Model S ja Model X elektriautode sõiduulatusi.
Tesla eemaldas seoses orkaan Irmaga akudelt piirangud (1)
Tormi eest evakueerumine on toonud Floridas kaasa hiiglaslikud liiklusummikud ja tühjad bensiinijaamad. Tesla omanikud saavad pagemisel kasutada laadimisjaamade võrku, kuid klientide aitamiseks viis autotootja võrdlemisi üllatuslikult läbi tarkvarauuenduse, mis eemaldab piirangud 75 kWh akudelt.
Nimelt on soodsamatel Model S ja Model X mudelitel 75 kWh akude jõudlusest kasutatav ainult 60 kWh. Aku täieliku võimsuse kätte saamiseks tuleb maksta vastavalt mudelile ja uuenduse ajale 4000 - 9000 dollarit.
Ettevõtte enda sõnul otsustasid nad eemaldada piirangu pärast seda, kui nendega kontakteerus üks evakueerimistsooni jäänud Tesla omanik, kes vajas oma põgenemisteekonnal täiendavalt ligikaudu 50 kilomeetrit. Nii otsustas Tesla viia läbi kogu regioonis tasuta traadita tarkvarauuenduse, mis võttis kõigilt akudelt piirangud.
Praeguse seisuga on enamus Floridas paiknevaid Tesla laadimisjaamu endiselt töökorras ja evakueerujatel ei tohiks oma elektriautodega erilisi probleeme olla. Piirangud on võetud maha 16. septembrini.
Tesla teguviis oli kahtlemata üllas ja oma klientidele vastu tulev, kuid tõstatab tahest tahtmata mõned tehnoloogia ja eetikaga seonduvad küsimused. Tesla võime kontrollida kõigi oma autode elektroonikat ja sõiduomadusi näitab, et suurkorporatsioonidel on tekkimas üha suurem kontroll selle üle, kuidas, kus ja mis moodi inimesed oma autodega sõidavad.
Võime kontrollida autosid annab ettevõtetele ka märkimisväärse kontrolli inimeste elude üle. Tulevikus ei pruugi autoomanikud isegi teadlikud olla, kui ettevõtted teevad nende autodes muudatusi. Tehnoloogia arenguga võib hakata jääma üha enam mulje, et inimesed mitte ei osta omale autot, vaid ainult kasutavad seda. Potentsiaali selliste süsteemide kuritarvitamiseks on palju.
On ainult aja küsimus, kui liiklus muutub efektiivseks autonoomseks võrguks, mida juhivad algoritmid. Kui tulevikus peaks saabuma mõni katastroof ja arenenud isesõitmise algoritmid võiks muuta evakueerumise võimalikult sujuvaks, siis kas mõni ettevõte jätab inimesed näiteks autopiloodist ilma, sest nad pole piisavalt jõukad? Seda näitab ainult aeg ja autotootjate südametunnistus.