Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Maailma populaarseima Youtuberi PewDiePie rassistlikud ütlused kütavad taaskord kirgi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
27-aastase Felix Kjellbergi kanalil on üle 57 miljoni tellija, mis teeb temast maailma suurima youtuberi.
27-aastase Felix Kjellbergi kanalil on üle 57 miljoni tellija, mis teeb temast maailma suurima youtuberi. Foto: Youtube

Näib, et Felix „Pewdiepie“ Kjellberg ei suuda viimasel ajal mingi hinna eest vältida rassismiämbrisse astumist. Aasta alguses tõmbas YouTube Red vee peale mehe veebisarjale „Scare PewDiePie“, kuna Kjellberg näitas ühes oma videos antisemiitlikku materjali. Nüüd on PewDiePie taaskord tule alla sattunud, kuna tõi hiljutise PlayerUnknown’s Battlegroundsi striimi käigus kuuldavale selle koleda n-tähega algava sõna.

Mõistagi ei reageerinud internet sellele soosivalt ja mõistis Kjellbergi käitumise hukka. PewDiePie vastase reaktsiooni eestvedajaks tõusis Sean Vanaman, Firewatchi kodustuudio Campo Santo üks asutajatest. Vanaman väitis Twitteris, et tema firma esitab Kjellbergi vastu ametliku kaebuse ning ei soovi PewDiePie kanalil näha enam nii praegu ilmunud kui ka tulevikus saabuvaid Campo Santo mänge. Artikli kirjutamise seisuga pole Firewatchi video Kjellbergi kanalil enam saadaval. Eemaldamise hetkeks oldi seda vaadatud umbes 5,7 miljonit korda.

Näib, et Vanamani vastuseis PewDiePie poolt propageeritud kultuuriga läheb kõnealusest juhtumist kaugemale. Firewatchi looja kirjutas, et Kjellberg pole pelgalt kapirassist, vaid tema käitumine teeb kahju mängutööstuse imidžile laiemalt. Vanamani sõnul on PewDiePie laps, kel avaneb aina rohkem võimalusi rikastuda läbi mänguloojate töö. Ta kutsus üles ka teisi arendajaid ja levitajaid Kjellbergile selga pöörama, eesmärgiga lõigata mees ära mängudest, mille kajastamine on teinud temast miljonäri.

PewDiePie sõjakäik moraalinormidega pole midagi uut, kuid on viimasel ajal kogunud varasemast laiemat kõlapinda. Aeg näitab, kas sõbraliku ja ligipääsetava maine hoidmisest huvitatud mängustuudiod võtavad Vanamani kutset kuulda, või osutub Kjellbergi massiivne järgijaskond mängulevitajate turundusosakondadele liialt väärtuslikuks kanaliks, millest loobuda.

Tagasi üles