«Taxify on sõiduvahendaja firma ja neil ei tohiks õigust olla hinda määrata taksojuhile - tehku oma äpp taksojuhi jaoks korda! Seaduse järgi määrab vedaja hinnad millega ta teenindab. See asi tuleb suure kella külge panna!» kirjutas käesoleva loo autorile näiteks eile taksojuht Erik.
Seega viitas ta asjaolu, et hinna määramise õiguse on müstilisel kombel saanud endale keegi, kes vaid vahendab teenust osutavaid autosid, mille juhtidel on seni olnud endal õigus määrata ka hindasid. Erinevus võrreldes vana kooli taksofirmadega on see, et nende puhul oli ja on tegemist seaduse mõistes vedajatega, kellel kõik vajalikud load ja litsentsid olemas.
Täpselt samale probleemile viitas möödunud nädalal Tartu Postimehes üks kohalik taksojuht: ühistranspordiseaduses olevat selgelt öeldud: hinna kohandab vedaja ning seega ei tohiks Taxifyl kui vahendajal olla mingit õigust oma hinda peale suruda.
Seadusandjad: pooled peavad ise kokkuleppele jõudma
Pöördusime tõstatunud küsimusega seoses ka riigikogu ja majandusministeeriumi poole: kas tõesti on hinna kehtestamise õigus antud vaid platvormipidajale, kes ei ole ei klassikaline vedaja.
«Majanduskomisjon selgitab, et seadus vedaja ja sõidukijuhi vahelise lepingu üksikasju ei reguleeri. See on platvormi ja juhi omavaheline kokkulepe, millise hinnaga vedajaks olev platvorm sõitu tarbijatele pakub,» vahendas riigikogu pressiesindaja 1. Novembrist kehtima hakkava seaduseuuenduse (see, mis legaliseerib Uberi ja Taxify) kokku kirjutanud komisjoni seisukohta.