Meie algatasime selle! (Naerab) Ja prantslased tulid meiega kaasa.
Meie eesmärk on pikaajaline lahendus, mis pole suunatud ühegi konkreetse ettevõtte või riigi vastu. Räägime eesistumise algusest saadik, et rahvusvahelises maksupoliitikas on lihtsalt mahajäämus ja see puudutab kõiki võrdselt.
Me soovitame kogu maailmal jääda praeguste maksureeglite piiresse, neid täiendada, mitte luua uusi makse.
Ettevõtted maksavad reeglina makse seal, kus nad füüsiliselt kohal on. Millega me rahvusvahelisi maksureegleid ikkagi täiendada soovime?
Selle asja nimi on virtuaalne püsiv tegevuskoht. Meie arvates parim lahendus, kuna kehtib võrdselt kõigile – nii suurtele kui väikestele ja sõltumata sellest, mis riigist nad on pärit. Ja mis väga oluline – sõltumata ka majandusharust ning tegevusalast.
Meie eesmärk on muuta kontseptsiooni selliselt, et püsiv tegevuskoht tekiks ka siis, kui ettevõte ei ole füüsiliselt kohal, aga on digitaalselt kohal…
Oot-oot, kõik on kena, aga kuidas tuvastada kellegi digitaalne kohalolu?
Räägime kliendibaasist – näiteks klientide arv mingis riigis. Räägitakse käibenumbrist. Üks asi, mida võiks arvesse võtta, on see, kas teenus on lokaliseeritud.
Peate silmas, seda, et kui Postimees ostab endale Facebookis tellimisreklaami ja see reklaam on sihitud Eesti elanikele, siis ongi Facebook digitaalselt Eestis kohal ja peaks hakkama siin saadud tulult maksu maksma?
See näide võiks olla ümber keeratud, määrav on, et Facebook leiab kliendi, mitte Postimees Facebooki. Facebook peaks tegema midagi spetsiaalselt selleks, et Eestis kohal olla. Ta on tekitanud siin piisava kliendibaasi, pakkunud välja siseriiklikud pangaülekanded kui maksevahendi, on loonud eestikeelse klienditoe. Kokkuvõttes peab ta tegema midagi sellist, mis oleks võrdsustatav sellega, nagu oleks ta füüsiliselt Eestis kohapeal.