Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Verivärske statistika: see Škoda mudel on vallanud jäägitult eestlaste südame ja meeled (4)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Skoda Octavia
Skoda Octavia Foto: DAVID W CERNY/REUTERS

Eesti automüüjate liit AMTEL avaldas äsja uute sõiduautode turu  septembri ülevaate, millest selgub, et eestlased eelistavad üha enam bensiiniautosid ning et seda turgu valitsevad kindlalt kolm autotootjat.

Täpsemalt moodustasid Toyota, Škoda ja Volkswagen populaarsemate markide esikolmiku ning neid marke uusi sõiduautosid müüdi vastavalt 312, 289 ja 175. Samas tuleb siinkohal märkida, et Toyota puhul on statistikas toodud ka pikapid, mistõttu puhtalt sõiduautode müüginumbrites oli Škoda edukam.

Mudelite poolelt eelistasid ostjad kõige enam Škoda Octaviat, mida müüdi 142. Järgnesid kaks Toyota mudelit, Avensis ja RAV4, vastavalt 78 ja 65 müüdud autoga – seega on nende müügiarv ligi poole väiksem Octaviast.

Septembris müüdi Eesti kokku 1947 uut sõiduautot, mis ületas möödunud aasta septembrikuu müügi 2,2 protsendi võrra. 2017. aasta üheksa kuu kokkuvõttes on Eestis müüdud 19 346 uut sõiduautot ehk 11,1 protsenti enam kui mullu samal perioodil.

Jätkuvalt on populaarseimaks segmendiks väiksema keskklassi autod, mille turuosa oli septembri müügis 23,8 protsenti. Järgnesid keskmised maasturid 21,3-protsendilise turuosaga ja keskautod 16,6 protsendiga. Hübriidautosid läks septembris kaubaks 103, elektriautosid ei müüdud ühtegi ja gaasiautosid vaid üks.

«Uute autode turul on samad trendid, mis suurtes autoriikides – sõiduautode poolel domineerib üha rohkem bensiin (Eestis osakaal 2/3) ja pidevalt kasvab hübriidautode osakaal,» kommenteeris olukorda turul AMTELi tegevjuht Arno Sillat.

Tööautodest on tema sõnul endiselt valdav enamus diiselmootoriga, kuid väiksemate masinate puhul kasvab samuti bensiiniautode osa. Alternatiivkütustest lähevad müügiks praegu reaalselt vaid hübriidautod.

«Maailm on selgelt liikumas elektriautodele – ühelt poolt seda suunavad poliitikud, teiselt poolt EU 2020. aasta CO2 normidega vaeva nägevad tootjad, kellele elektriautod on ainus võimalus piiridesse mahtuda. Maailm on muutumas, kas tahame seda või mitte,» lisas ta.

Tõus jätkus ka tarbesõidukite turul ja septembris müüdi uusi tarbesõidukeid 4,7 protsenti rohkem kui mullu. Üheksa kuu kokkuvõttes on tänavu müüdud 8,8 protsendi võrra enam uusi tarbesõidukeid kui möödunud aasta samal perioodil. Automarkidest oli septembris edukaim Citroën 84 sõidukiga, järgnesid Renault (60) ja Peugeot (54).

Veokite segmendis andsid klientidele üle võrdselt 31 sõidukit nii Volvo kui Scania.

Tagasi üles