![Asfalt](http://f9.pmo.ee/QQFjUT_RspwoScj5-guQ7Osgil8=/1442x0/filters:format(webp)/nginx/o/2017/10/08/7189625t1h7c15.jpg)
Rice'i ülikooli teadlased avastasid, et liitiumioonakud võivad muutuda 10-20 korda kiiremini laetavaks, kui nende ehitamisel kasutada ühe komponendina asfalti.
Rice'i ülikooli teadlased avastasid, et liitiumioonakud võivad muutuda 10-20 korda kiiremini laetavaks, kui nende ehitamisel kasutada ühe komponendina asfalti.
Asfaldiga valmistatud akud täitusid uurijate sõnul minutitega, kirjutab BBC. Samuti osutus nende eluiga märkimisväärselt pikemaks kui tavalistel akudel. «Nende akude võimekus on hämmastav,» ütles avastuse teinud labori juht, professor James Tour.
«Kui tavaliselt kulub akude laadimiseks kaks tundi või rohkem, siis need akud täituvad vähem kui viie minutiga,» lisas Tour, kelle sõnul kasutati akude valmistamisel asfaldist pärinevat süsinikku, mis segati grafeenist nanokiududega ja kaeti seejärel liitiumiga.
Professori hinnangul on selliseid akusid võimalik teha palju lihtsamalt ja kiiremini, kui teisi kiirlaetavaid akusid. Avastuse täpsemaid detaile jagati teadusajakirjas ACS Nano.
Akude laadimise kiiruse suurendamine on praegu maailmas tohutult kiiresti arenev tööstusharu, sest mitu tehnikahiiglast, eriti autotöösturid nagu Tesla ja pooljuhtide valmistajad nagu Qualcomm matavad tohutuid ressursse elektrilisse tulevikku.